یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مسی تیمش را به یک عنوان قهرمانی دیگر رساند.

لیونل مسی در ابوظبی گام بزرگ دیگری در مسیر موفقیت و پیشرفت برداشت. این جوان آرژانتینی در فینال مسابقات جام باشگاه‌های جهان که در امارات متحده عربی برگزار می‌شد، در وقت اضافه گل پیروزی‌بخش بارسلونا را وارد دروازه استودیانتس دو لاپلاتا کرد تا این تیم آرژانتینی و قهرمان جام لیبرتادورس، بدون جام به خانه بازگردد.

 تیم آرژانتینی با هدایت آلخاندرو سابلا در نیمه اول و در دقیقه 36 توسط بوسلی از حریف قدر خود پیش افتاد و این برتری را تا پایان نیمه هم حفظ کرد.

 بارسلونا در نیمه دوم پدرو را به جای کیتا وارد زمین کرد. مسی که حالا در مقابل هم‌وطنانش قرار داشت به همراه دیگر یارانش مچون ژاوی و ابراهیموویچ تا دقایق پایانی بازی نتوانستند از شانس‌های خود برای بازکردن دروازه حریف  استفاده کنند، تا این که پدرو در دقیقه 87 بازی را به تساوی کشاند تا وقت‌های اضافی تکلیف قهرمان را روشن کند. در وقت اضافه اول هم حملات پی در پی کاتالان‌ها روی دروازه آلبیل بی‌نتیجه بود تا این که بالاخره در چهارم وقت اضافه دوم لیونل مسی، ستاره بی‌چون و چرای آنها موفق شد روی سانتر دنی آلوز با ضربه سینه توپ را وارد دروازه استودیانتس کرده و قهرمانی را برای تیمش به ارمغان بیاورد.

این ششمین عنوان قهرمانی بارسا در سال 2009 و در مجموع بییت و دومین قهرمانی یک تیم اروپایی در این تورنمنت بود. به این ترتیب تیم‌های اروپایی در تعداد قهرمانی با تیم‌های آمریکای جنوبی برابر شدند.

کد خبر 97733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز