محمدرضا منصوریان: با پایان سال 2009 میلادی و شروع سال جدید مسابقه‌ها و تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی کشتی در هر دو رشته آزاد و فرنگی در نقاط مختلف جهان آغاز می‌شود

و کشتی‌گیران ایرانی به تناسب شرایط و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون کشتی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. این در حالی است که حضور قهرمانان ایرانی به دلایل مختلفی بسیار حائز اهمیت است.

بعضی اوقات حضور در تیم‌های ملی و پوشیدن پیراهن آن، منوط به شرکت در چنین تورنمنت‌هایی و نتایج آن بوده است. طبیعی است که در چنین شرایطی باید برای تمرین‌ها و برپایی اردوها برنامه‌ریزی‌های خاصی کرد. در حال حاضر جدی‌ترین حرکت کشتی در ایران، انجام رقابت‌های لیگ در هر دو بخش آزاد و فرنگی است. محمدعلی صنعتکاران، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی درصدد رسیدگی به برنامه‌های تیم‌های ملی کشتی در تمامی رده‌های سنی است.

توصیه صنعتکاران به جوانان

صنعتکاران در چندر روز گذشته جلسه‌های مختلفی با کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد داشته و با آنها در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی صحبت کرده است.  تعداد اردوها و شرکت در تورنمنت‌های بین‌المللی تا پیش از حضور ملی‌پوشان در جام جهانی روسیه مشخص شده و بعد از اینکه رئیس فدراسیون کشتی آن را تایید کند رسما اعلام می‌شود.

حضور در رقابت‌های جام جهانی روسیه در اواسط اسفندماه امسال، مهم‌ترین برنامه این تیم تا پیش از پایان سال جاری است و مربیان و کشتی‌گیران تیم ملی کشتی آزاد پیش از حضور در جام جهانی، حضور در پیکارهای جام یاشاردوغو در ترکیه و مسابقه‌های بین‌المللی جام تختی را پیش‌روی خود دارند. در این میان برخلاف اظهارنظرهای ارائه شده در مورد لیگ می‌توان گفت که در حال حاضر انجام مبارزه‌های لیگ بهترین فرصت برای مربیان تیم ملی است تا در مدت زمان کوتاه باقیمانده تا شروع جام جهانی بهترین نفرات را شناسایی کرده و به اردو دعوت کنند.

براساس سیاستی که فدراسیون آن را پایه و اساس تمامی برنامه‌های خود قرار داده از مربیان ملی خواسته شده، محور اصلی انتخاب‌شان توجه و حضور جوانان باشد. به همین منظور، پیش‌بینی می‌شود تیم ایران امسال با جوانان خود به مصاف مدعیان کشتی دنیا در جام‌جهانی برود. نباید فراموش کرد که این مسئله در گذشته کمتر مورد توجه مربیان تیم‌های ملی بوده به این دلیل که آنها اکثر مواقع به دلیل ترس از دست دادن موقعیت و اعتبار خود از حضور جوانان کمتر در برنامه‌هایشان استفاده می‌کنند اما امروز وضعیت تمامی مدیران کشتی روی جوانان حساس شده‌اند و اظهارات تازه صنعتکاران در این بخش نیز قابل تامل است.

او می‌گوید: «کشتی ایران با توجه به سرمایه‌های جوانی که در اختیار دارد، می‌تواند به قله‌های موفقیت برسد.» او برای پیشرفت و موفقیت جوانان به آنها راهکار پیشنهاد می‌دهد. او خطاب به آینده‌سازان کشتی می‌گوید: «نباید این نکته را فراموش کنند که همیشه برای کسب موفقیت دیر است. به همین دلیل یک جوان باید از همان ابتدا برای کسب بهترین مدال‌ها تلاش کند و فکر نکند چون ابتدای راه قرار دارد فرصت کافی برای قهرمانی وجود دارد.»

جام تختی، 29 و 30 بهمن‌

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بلافاصله بعد از پایان مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد، برنامه‌های جدی تیم ملی آغاز می‌شود. گفته می‌شود طبق برنامه، تاریخ انجام رقابت‌های جام تختی 29 و 30 بهمن‌ماه سال جاری است. به همین منظور مسابقات انتخابی این جام روزهای 9 و 10 بهمن است. البته میزبانی جام تختی هنوز قطعی نشده است. مسئولان فدراسیون کشتی اعلام کرده‌اند در حال بررسی پیشنهادها و امکانات شهرهای داوطلب میزبانی هستند.

کد خبر 97727

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز