دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

محمدرضا منصوریان: عصر امروز لیگ برتر کشتی آزاد در حالی هفته دوم خود را پشت سر می‌گذارد که رویارویی مدعیان با هم حساسیت ویژه‌ای را ایجاد کرده است.

 در میان رقابت‌های هفته دوم آنچه که این مسابقات را در ابتدای راه به اوج حساسیت و هیجان رسانده دو مسابقه‌ای است که قرار است در شهرهای مشهد و ساری انجام شود.

از گروه اول  گاز مازندران در ساری میزبان صنایع و معادن همدان است و در مشهد تیم راه‌آهن از نمایندگان کشتی نفت تهران پذیرایی می‌کند. این هفته دو مسابقه دیگر هم برگزار می‌شود که دارای حساسیت‌های چندانی نیست.  در بروجرد دو تیم بازنده هفته اول، ماکیان بروجرد و نیروی زمینی با هم روبه‌رو می‌شوند و در ملایر نیز منتخب ملایر، میزبان رشد دانه گرگان است.

گاز مازندران به دنبال دومین پیروزی

گاز مازندران که در فصل جدید لیگ برتر کاملا از حمایت اهالی کشتی در این استان بهره می‌برد، امروز در ساری میزبان همدانی‌هاست. شاگردان بهنام طیبی در هفته اول هم در خانه میزبان تیم کم‌ادعای ماکیان بروجرد بودند که بدون استفاده از چهره‌های مطرح و نامدار خود پیروزی 7 بر صفر را به نام خود ثبت کردند. اما برای هفته دوم و دیدار با صنایع و معادن همدان، گاز مازندران قصد دارد در رویارویی با یکی از مدعیان این فصل لیگ کشتی آزاد از کشتی‌گیران اصلی و ملی‌پوشانش استفاده کند. 

طبق پیش‌بینی‌ها در دیدار امروز گاز مازندران و صنایع و معادن همدان سنگین‌ترین جدال‌ها در اوزان سنگین برگزار خواهد شد، آنجایی که قرار است در 84 کیلوگرم علی‌اصغر بذری و جمال میرزایی با هم روبه‌رو شوند. بذری با مدال نقره جهانی و میرزایی که حضوری ناموفق در مسابقات جهانی 2009 دانمارک داشت، هر کدام با انگیزه‌هایی خاص به دنبال اثبات شایستگی‌های خود در این وزن هستند. در وزن 96 کیلوگرم نیز پیکار رضا یزدانی عضو سابق تیم ملی و مصطفی یونسی‌‌نیا می‌تواند دیدنی و قابل‌توجه باشد.

شنیده می‌شود یزدانی تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته و از آمادگی بالایی برخوردار است. اما اوج رویارویی کشتی‌گیران این دو تیم در وزن 120 کیلوگرم است. چرا‌که در این وزن قرار است فردین معصومی مرد نقره‌ای حال حاضر جهان مقابل سعید ابراهیمی دارنده مدال نقره جهان در سال 2007 قرار گیرد. ابراهیمی اگرچه یک کشتی‌گیر 96 کیلویی است، اما سابقه پیروزی در این وزن مقابل معصومی را دارد.

او دو سال قبل در همین مسابقات لیگ، معصومی را شکست داده است و قطعا برای تکرار آن در خانه حریف کار دشواری‌ دارد. در این میان عکس‌العمل معصومی درباره مسابقه امروز جالب توجه است. او می‌گوید: «دو سال قبل ابراهیمی با هوش‌تر عمل کرد و مرا برد، اما امروز هر کس معیارهای خودش را دارد. ما 4 یا 6 دقیقه با هم کشتی‌ می‌گیریم و هر کدام برای کسب پیروزی تلاش خواهیم کرد.» در این میان با توجه به کشتی‌گیرانی نظیر عباس دباغی، مهدی تقوی، تقی داداشی و ایمان محمدیان که گاز مازندران آنها را مهیای مسابقه امروز کرده است، شاید رویارویی معصومی و ابراهیمی تاثیر چندانی در نتیجه نهایی جدال دو تیم نداشته باشد.

رویارویی شاگردان غلامرضا محمدی و توکلیان

در دیدارهای امروز لیگ برتر کشتی آزاد در گروه دوم، مسابقه تیم‌های راه‌آهن خراسان و نفت تهران در مشهد هم برای دوستداران کشتی مهم و قابل‌توجه است. رویارویی این دو تیم از چندین منظر حساس و قابل بررسی است. این دیدار به نوعی تقابل مربیان امروز و دیروز تیم ملی است.

از یک سو غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی به عنوان مربی تیم نفت را همراه می‌کند و در مقابل امیر توکلیان مربی سابق تیم ملی به دنبال آن است تا با ایجاد فرصتی مناسب توانایی‌ها و دانش مربیگری خود را نشان دهد. از لحاظ تیمی نفت تیم پرستاره‌ای است و نباید برای پیروزی در این دیدار کار سختی داشته باشد.

اما امیر توکلیان هم نمی‌خواهد به آسانی تسلیم شود و همین مسئله یقینا شرایط پیروزی تیم نفت را سخت‌تر می‌کند. تیم نفت که هفته اول در گرگان بدون استفاده از ملی‌پوشان خود به سختی نماینده گرگان را شکست داد، برای مسابقه امروز همه مهره‌های کلیدی خود را آماده حضور در این میدان کرده است.  نفتی‌ها امروز با حسن رحیمی، مراد محمدی، سعید داداش‌پور، صادق گودرزی و ... و مشهدی‌ها با مردانی همچون نصرالله فدایی، مهدی بهابسته، اسماعیل نجاتیان و هادی پورعلیجان جدالی سنگین را در گروه دوم و مقابل مشتاقان کشتی‌دوست مشهدی برگزار می‌کنند.

کد خبر 96365

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز