همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با توصیه به نظام سلطه درخصوص دخالت نکردن در مسائل ایران گفت: مخالفت نظام سلطه با اراده ملت ایران، به افزایش همبستگی و پیشرفت روزافزون ایرانیان منجر می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در گفتگو با خبرگزاری فرانسه ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت مسیح (ع)، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکا، پیشنهاد ایران برای تحویل 400 کیلوگرم اورانیوم در کیش را رد کرده و تحویل 1200کیلوگرم اورانیوم را خواستار شده است ،گفت : اصل پیشنهاد خرید سوخت از ایران بوده است و این در حالی است که ایران می‌تواند سوخت را در داخل کشور تهیه کند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد خرید سوخت از طرف ایران فرصتی برای دولت آمریکا برای برقراری تعامل جای تقابل بود، گفت: برای یک مبادله عادی شرایط سنگین برای ما ایجاد می‌کنند، درحالی که بر اساس مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی موظف هستند سوخت را بفروشند و پولش را دریافت کنند.

رئیس جمهور با ابراز تعجب از اینکه ایران برای کارهای عادی و قانونی متهم به همکاری نکردن می شود، گفت: به دولت آمریکا ارتباطی ندارد که ایران قصد دارد چه میزان سوخت خریداری کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه غربی‌ها خرید سوخت از طرف ایران را به تبلیغ علیه ایران تبدیل کرده‌اند، گفت: مردم ایران به این اقدام غربی‌ها واکنش نشان داده‌اند زیرا غربی‌ها بی‌‍صداقتی نشان دادند و متأسفانه اقدامات خود را تکذیب نکرده و تلویحا تأیید نیز کرده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ایجاد فضای تهدید از طرف غرب نتیجه‌ای ندارد، برخی کشورهای زورگو باید با ادبیات احترام آمیز و قانونی با همه ملت‌ها از جمله ملت ایران رفتار کنند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه ایران به دلیل حرکت در چارچوب قانون و تجاوز نکردن به حقوق دیگران همواره با شجاعت اقدمات و برنامه‌های خود را اعلام می‌کند، تصریح کرد: ایران اعلام کرد تولید سوخت را صنعتی کرده، ده مرکز جدید ایجاد کرده، غنی سازی را در خاک خود انجام داده و با فناوری هسته‌ای برق تولید می‌کند و همه این اقدامات را انجام خواهد داد و از هیچ قدرتی از جمله آمریکا نمی‌ترسد.

رئیس جمهور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری نکردن ایران با «1+5» تهران را در جهان منزوی خواهد کرد، اظهار داشت: امروز ایران در مسائل و معادلات جهانی اثرگذار است و حتی تحریم ایران نیز در حقیقت محروم کردن غربی هاست.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اقدامات برخی کشورهای غربی در مقابله با نمادهای خداپرستی از جمله اسلام تصریح کرد: برخی دولت‌های غربی اگر فکر می‌کنند می‌توانند با این اقدامات جلوی رشد و گرایش به ایمان مردم را بگیرند سخت در اشتباه هستند زیرا حتی در صورت حذف نمادهای خداپرستی نمی‌توان با اندیشه انسان‌ها و ایمان قلبی آن‌ها مقابله کرد و بهترین راه ، همراهی با مردم است.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: امروز گرایش به مذهب درکل جهان در حال گسترش و مقابله با نمادهای خداپرستی جزو اشتباهات تاریخی است.

وی با بیان اینکه دولت‌های غربی نباید مانع آزادی مردم شوند و مقابله با اعتقادات مردم نقض همه ادعاهای دولت‌های اروپایی است ، گفت: باعث تعجب است کسانی که مدعی آزادی هستند با مسائل اعتقادی انسان‌ها اینگونه برخورد می‌کنند.

آقای احمدی نژاد درباره نحوه تعامل سیاستمداران ایرانی با مردم تصریح کرد: سیاستمداران ایران با غرب تفاوت دارند و معتقدند هر چه را که به مردم می‌گویند باید در جلسات خصوصی نیز همان را بگویند زیرا همه انسان‌ها محترم هستند.

رئیس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری برخی دولت‌ها و رسانه‌های غربی در انتخابات ایران تأکید کرد: دولتمردان و رسانه‌های غربی شانس خود را در انتخابات ایران سنجیدند اما مردم یک بار دیگر آن‌ها را در تحقق خواسته‌هایشان ناکام گذاشتند و بهتر است امروز واقعیات را بپذیرند و جنجال نکنند.

رئیس جمهور برگزاری انتخابات با حضور 85 درصد مردم را بسیار باشکوه دانست و گفت: دولتمردان اروپایی بهتر است کمتر در مسائل ایران دخالت کرده و با اراده ایران مخالفت کنند، زیرا این مخالفت‌ها به افزایش همبستگی و پیشرفت روز افزون ایرانیان منجر می‌شود.

آقای احمدی نژاد گفت: با همکاری می‌توان جهان را اداره کرد و تقابل در حل مسائل جهانی نتیجه‌ای ندارد.

کد خبر 97644

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز