چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۱۸
۰ نفر

گروه سیاسی: رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت آمریکا باید رفتار خود را اصلاح کند، اظهار داشت:

آمریکا مانند سایر کشورها دارای محدوده جغرافیای خاصی است و باید در محدوده خود زندگی کند.

به گزارش ایسنا ، محمود ‌احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با شبکه یک تلویزیون دانمارک و روزنامه پلیتیکن با انتقاد از حضور و دخالت آمریکا در عراق و افغانستان و سایر نقاط دنیا گفت: امروز اوضاع این کشورها به‌مراتب بدتر از 7 سال گذشته و زمان اشغال است؛ حتی با حضور ناتو هم وضعیت این کشورها بهتر نشده است.

وی در پاسخ به سؤال دیگری با تاکید بر اینکه امروز استفاده از بمب اتم از خاصیت افتاده است و کسانی که خیال می‌کنند داشتن بمب اتم قدرت می‌آورد عقب افتاده سیاسی هستند، اظهار داشت: ما معتقدیم بمب اتم که تنها کارایی آن کشتن انسان است ضدانسانی‌ترین سلاح است و ما به‌شدت با کشته شدن انسان‌ها مخالف هستیم.

درست است که ملت ایران دشمنان زیادی دارد اما برای دفاع از خود به بمب اتم نیاز نداریم.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سؤال دیگری درباره آلودگی آب و هوا و محیط‌زیست و ضرورت شناسایی ریشه آلودگی‌ها گفت: بخش مهمی از آلودگی و تخریب محیط‌زیست ناشی از استفاده از سوخت فسیلی است از این‌رو همه کشورهای دنیا باید دست به دست هم بدهند و از هر طرحی که این سوخت را با سوخت پاک جایگزین می‌کند، حمایت نمایند.

انرژی هسته‌ای جایگزین خوبی برای انرژی‌های فسیلی است

‌احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: آب و هوا به نوعی سرزمین همگانی است؛ چرا که هیچ کس نمی‌تواند از پیامدهای آلودگی مصونیت داشته باشد، امروز بیش از 75درصد آلودگی‌ها توسط تعدادی از کشور‌ها ایجاد می‌شود و ضروری است آنها به قوانین بین‌المللی متعهد شوند و در برابر سلامت جهانی احساس مسئولیت کنند.

کد خبر 97546

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز