شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته ششم لیگ برتر والیبال با بر جای گذاشتن چندین نتیجه دور از انتظار به پایان رسید و به اندازه تمامی 5 هفته گذشته‌اش شگفتی داشت.

 از شکست خانگی داماش صدرنشین گرفته تا باخت غافلگیرانه سایپا در ارومیه، پرسپولیس در مشهد و گل‌گهر در سیرجان که هرکدام در نوع خود عجیب و البته جالب بود.

بدون تردید حساس‌ترین بازی هفته ششم در شمال کشور برگزار شد و همه نگاه‌ها به بازی رشت بود، جایی که اعضای کادر فنی تیم ملی والیبال در قالب دو تیم لیگ‌برتری مقابل هم صف‌آرایی کردند. در تقابل تفکرات حسین معدنی سرمربی و دستیار او بهروز عطایی در تیم ملی بزرگسالان، عطایی موفق‌تر ظاهر شد و توانست در میان ناباوری نخستین شکست قطب جدید والیبال را رقم بزند. کاله با نمایشی درخشان در رشت خیلی زود از فضای باخت خانگی مقابل پتروشیمی خارج شد و با این برد در حقیقت برای بازی فردا با پیکان، مدافع عنوان قهرمانی خط و نشان کشید.

در بازی با داماش، کاله باز هم مدیون درخشش محمد شریعتی بود که در این فصل هرگاه در ترکیب قرار گرفت تیمش را به بهترین شکل ممکن هدایت کرد. اما بازیکنی که در کنار شریعتی و آرش صادقیانی زمینه اصلی پیروزی کاله را فراهم کرد «اسملین ملاکوف» بلغاری بود که همواره مدافعان صاحب‌نام حریف و به خصوص نادی کاپیتان تیم ملی را آزار داد. داماش که پیش‌تر نیز در دو بازی تدارکاتی مغلوب کاله شده بود این بار با وجود حمایت تماشاگران خودی در بازی رسمی نیز نتیجه‌ای بهتر از دو بازی قبلی نگرفت و شکست را پذیرفت. داماش با وجود شکست و هم‌امتیازی با دو تیم کاله و پرسپولیس همچنان در صدر ماند.

سایپا در بحران

شکست سایپا، نایب‌قهرمان سال پیش برای دومین فصل پیاپی در ارومیه برای این تیم دردسرساز شد تا جایی که بلافاصله مسئولان این تیم در اندیشه جایگزینی برای فرید صائبی برآمدند که 2 سال پیش در چنین شرایطی جانشین حمید موحدی شد. گزینه اصلی سایپایی‌ها برای رهایی از بحران، ناصر شهنازی است که هم‌اکنون از سوی فدراسیون والیبال ماموریت آماده‌سازی تیم نوجوانان ایران را برای مسابقات آسیایی برعهده دارد و اگر نتیجه مذاکرات سایپایی‌ها با داورزنی رئیس فدراسیون والیبال نتیجه بدهد او سکاندار جدید سایپا در ادامه رقابت‌های لیگ خواهد شد.

کابوس فصل پیش سایپا در ارومیه دوباره به نوعی دیگر تکرار شد و این بار هم در حالی که به نظر می‌رسید سایپا بعد از بردن دو «ست» مشکلی برای شکست میزبان ندارد، ست سوم را با نتیجه 25 بر 22 واگذار کرد و کادر فنی سایپا دیگر نتوانست روند بازی را تغییر دهد. این نتیجه در حالی که سایپا بهترین‌های والیبال ایران را در ترکیب داشت به هیچ وجه برای مسئولان این تیم قابل‌قبول نیست و آنها به فکر تغییر در کادر فنی افتاده‌اند.

پرسپولیس به غرورش باخت

شکست 3 بر صفر پرسپولیس در مشهد از جمله نتایجی بود که کمتر کسی می‌توانست آن را پیش‌بینی کند. پرسپولیس که در غیاب شورویج ملی‌پوش اسلوونیایی خود برابر هیات خراسان قرار گرفته بود در عین ناباوری بازی را به دو خارجی این تیم یعنی میلوکوویچ قزاقستانی و کارلوس ونزوئلایی باخت.

بعد از این باخت امیر حیدری، سرمربی پرسپولیس غرور بیش از حد بازیکنانش را عامل اصلی ناکامی قلمداد کرد و گفت: «بازیکنانم، حریف را دست‌کم گرفتند و چوب غرورشان را خوردند. در لیگ برتر با این تعداد بازیکن و همچنین حضور بازیکنان خارجی هیچ تیمی را نباید دست‌کم گرفت.»از سوی دیگر قوچانی‌نژاد، سرمربی هیات خراسان پس از برد تیمش در کنفرانس خبری گفت: «از هواداران می‌خواهم صبورانه نتایج این تیم را رصد کنند و به ما فرصت بیشتری بدهند.»وی اضافه کرد: «تیم ما بسیار جوان است و دوسوم بازیکنان آن بی‌تجربه‌اند.»

بازگشت موفق آزمون به سیرجان

دیدار دو تیم گل‌گهر و بازرگانی گنبد را در شرایطی گنبدی‌ها 3 بر صفر بردند که خلیل آزمون برخلاف سال‌های اخیر این بار روی نیمکت تیم شهرش نشسته بود و توانست بازگشت دوباره‌اش به سیرجان را با یک برد شیرین به پایان ببرد.گنبدی‌ها با وجود در اختیار داشتن تیمی متوسط چند هفته‌ای است که دوباره در حد نماینده گنبد ظاهر شده‌اند و انتظارات را برآورده کرده‌اند. در تهران، پیکان در 3 ست پیاپی بانک کشاورزی را برد.

برخلاف پیش‌بینی‌ها پیکانی‌ها در این بازی هرگز به مشکل نخوردند و در واقع یک تمرین جدی قبل از بازی سرنوشت‌ساز مقابل کاله را پشت‌سر گذاشتند. محمد موسوی، پیمان اکبری، امیرحسینی و محمد محمدکاظم مردان محوری پیکان در کسب سومین پیروزی پیاپی برای تیم مدافع عنوان قهرمانی بودند.در دیگر بازی تهران ارتعاشات صنعتی ایران در جدالی نفس‌گیر و به سختی توانست 3 بر 2 مقابل سنگ‌آهن بافق پیروز شود.

کد خبر 97623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز