سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۶
۰ نفر

گروه ورزشی: نبرد حساس یکشنبه‌شب آنفیلد به نفع آرسنال به پایان رسید تا این تیم به جمع مدعیان قهرمانی برگردد و بحران لیورپول عمیق‌تر شود.

چند هفته پیش بود که فاصله آرسنال با چلسی پس از شکست 3 بر صفر خانگی به 11 امتیاز رسید، ولی حالا این تیم با یک بازی کمتر به 6 امتیازی صدرنشین رسیده. با این وجود جنگ قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری پیچیده‌تر از آن است که بتوان درباره آن اظهارنظر قطعی کرد.آرسنال اما شروعی ناامیدکننده داشت. در شروع بازی تورس یک موقعیت تک‌به‌تک را از دست داد. پس از آن جرارد توسط گالاس در محوطه جریمه سرنگون شد که هاوارد وب از اعلام پنالتی خودداری کرد، چراکه توپ از پای کاپیتان لیورپول فاصله گرفته بود.

آرسنال سرانجام تاوان اشتباهاتش را پرداخت و دفع توپ ناقص آلمونیا روی ضربه ایستگاهی اورلیو در دقیقه 41، توپ را به کویت رساند تا هافبک لیورپول به راحتی دروازه را باز کند.نیمه دوم حکایت متفاوتی داشت و آرسنال در کمتر از 15 دقیقه توانست به 2 گل برسد. فابرگاس دلیل متحول شدن آرسنال را واکنش بی‌سابقه ونگر در بین دو نیمه می‌داند: «مربی فریاد می‌زد. او واقعا از عملکرد ما در نیمه اول عصبانی بود. قبل از آن هرگز او را این طوری ندیده بودم. او گفت ما لیاقت پوشیدن پیراهن آرسنال را نداریم و او حق داشت، چون ما واقعا خوب نبودیم. ولی این تلنگر به ما روحیه داد و این نیمه دوم، یکی از بهترین نیمه‌ دوم‌های این فصل ما بود.»

نیمه دومی که فابرگاس از آن تمجید می‌کند، با مالکیت توپ 77 درصدی آرسنال شروع شد و این تیم تنها 5 دقیقه بعد از شروع آن به گل رسید، هرچند این تیم خوش‌شانس بود که گلن جانسون سانتر سریع سمیر نصری را به اشتباه به درون دروازه خودی ‌فرستاد. 8 دقیقه بعد از آن نوبت آرشاوین بود که زهرش را به لیورپول بریزد. مهاجم روس که فصل قبل در تساوی 4 بر 4 دو تیم در آنفیلد هم زننده همه گل‌های تیمش بود، این بار با ضربه‌ای که رینا راهی برای مهار آن نداشت، گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند.

لیورپول در دقایق باقی مانده واکنش ناامیدکننده‌ای داشت و اشتباهات زیاد بازیکنان این تیم که تاییدی بر اعتماد به نفس پایین آنها بود، اجازه نداد دروازه آلمونیا به طور جدی تهدید شود. تعویض‌های بنیتس که آکوئیلانی، انگوگ و دگن را به زمین فرستاد هم برای نجات از شکست کافی نبود تا لیورپول با 24 امتیاز و 13 امتیاز اختلاف نسبت به چلسی صدرنشین در رده هفتم باقی بماند.ونگر که پیش از این هم گفته بود هیچ تیمی در صدر جدول ثبات ندارد، گفت که با این پیروزی تیمش به جمع مدعیان بازگشته: «حالا به موقعیت خوبی بازگشته‌ایم. این پیروزی از نظر روحی اهمیت زیادی برای ما داشت.

با توجه به نتایج روز شنبه (شکست منچستریونایتد و تساوی چلسی)، در این بازی نیاز به پیروزی داشتیم. قبل از این هم گفته بودم تیمی قهرمان لیگ امسال می‌شود که ثبات داشته باشد و هنوز هیچ تیمی چنین نبوده. این رقابتی سه‌جانبه نیست بلکه آستون‌ویلا، تاتنهام و منچسترسیتی هم در رقابتند و هنوز راهی طولانی باقی مانده.»

ونگر به جزئیات برخورد تندش با بازیکنان در رختکن اشاره‌ای نکرد و تنها گفت که با این کار خواسته بر ترس بازیکنانش غلبه کند: «به خاطر ترس نبردن در بازی‌های بزرگ با احتیاط بازی می‌کردیم چون مقابل منچستریونایتد و چلسی باخته بودیم و دیدید که این ترس در بازی تیم مشخص بود. هرگز درباره صحبت‌های رختکن حرفی نمی‌زنم چون معتقدم باید نیازهای تیم‌تان را جبران کنید و همیشه سعی می‌کنم آرام باشم. ولی خیلی خوب است که بعد از
13 سال هنوز بتوانید بازیکنان‌تان را شگفت‌زده کنید.»

ونگر که تیمش چهارشنبه میهمان برنلی است، اضافه کرد که روی گرفتن غرامت از فدراسیون فوتبال هلند بابت مصدومیت فان‌پرسی تاکید دارد: «بازیکنان ما برای بازی‌های دوستانه می‌روند و با مصدومیت برمی‌گردند و این برای هیچکس مهم نیست و ما هم فقط باید این وضعیت را قبول کنیم.

برایم عجیب است که برای بازی‌های دوستانه هیچ غرامتی نباشد، در حالی که نیاز به بازیکنان کمتر است.» برخلاف آرسنال که با این پیروزی امید روزهای بهتری را دارد، تماشاگران لیورپول دورنمای روشنی را برای تیم‌شان نمی‌بینند. با این وجود بنیتس هنوز به کسب یکی از چهار رتبه نخست خوشبین است: «هواداران و بازیکنان ناامید شده‌اند و باید با تمرین زیاد آنها را به مسیر اصلی برگردانیم. هدف ما تغییری نکرده؛ حضور در جمع 4 تیم برتر. باید واقع‌بین باشیم و هدف‌مان بازی بعدی (چهارشنبه) مقابل ویگان است و نه چیز دیگر.»

بنیتس همچنین عقیده دارد که برخورد گالاس و جرارد صددرصد پنالتی بود و درباره نمایش ضعیف تیمش در نیمه‌دوم اضافه کرد: «شاید لازم بود گل دوم را می‌زدیم. دیدید که بعد از گل به خودی همه چیز متفاوت بود و هنگام پاس دادن هیچ اعتماد به نفسی نداشتیم. این مسئله کیفیت بازیکنان نیست، بلکه مشکل اعتماد به نفس است.»

کد خبر 97401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز