چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: کمیسیون اروپا اعلام کرد هرزنامه‌های ناخواسته حدود 50 تا 80 درصد ای‌میل‌هایی را که شهروندان اروپایی دریافت می‌کنند، تشکیل می‌دهد.

ویویان ردینگ کمیسر رسانه‌های اتحادیه اروپا با اعلام این مطلب،‌ از دولت‌های عضو خواست مبارزه با هرزنامه،‌ نرم‌افزارهای جاسوسی و سایر فعالیت‌های غیرقانونی در اینترنت را تشدید و مقررات این اتحادیه را برای بهبود امنیت اینترنت به اجرا درآورند.

گزارش اتحادیه اروپا حاکی از آن است که فقط هلند و فنلاند در اجرای قانون مقابله با هرزنامه مصوب سال 2002 فعال بوده‌اند.

مارتین سلمایر سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: هرزنامه هنوز 50 تا 80 درصد ای‌میل‌های دریافتی در اروپا را تشکیل می‌دهد و دوسوم این ای‌میل‌ها از خارج از اتحادیه اروپا می‌آید.

سلمایر افزود: مقامات هلند توانسته‌اند با اعمال جریمه برای مجاب کردن شرکت‌ها برای پیروی از مقررات اتحادیه، 85 درصد از هرزنامه‌ها بکاهند. سازمان نظارتی مخابرات هلند پارسال سه شرکت را به جرم ارسال هرزنامه 60هزار یورو جریمه کرد.

کمیسیون از دیگر دولت‌های عضو خواسته است همین رویه را در پیش بگیرند. مقامات اتحادیه اعلام کرده‌اند سال آینده قانونی را تصویب کنند که پیگرد هرزنامه‌نویسان را آسانتر می‌کند.

گزارش اتحادیه اروپا تصریح می‌کند هرزنامه‌ها پارسال 39میلیارد یورو به اقتصاد جهان زیان رساندند.

سلمایر یادآوری کرد: متهم درجه اول ارسال هرزنامه همچنان آمریکا است که 21.6 درصد هرزنامه‌های وارده به 25کشور عضو اتحادیه اروپا را می‌فرستد. چین با 13.4 درصد و فرانسه با 6.3 درصد در مکان‌های بعدی قرار دارند.

کد خبر 9733

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز