همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افشا کردن موضوعاتی که باعث رشد کشور می‌شودخوب است، گفت: مطرح و افشا کردن بعضی مسائلی که باعث لطمه به کشور می‌شود خیانت است و مسلک اهل بیت (ع) نیست.

به گزارش مهر، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که صبح روز دوشنبه 23 آذر در مراسم تجلیل از 200 دانشجوی نخبه و برگزیده فرزندان خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) سخن می‌گفت، اظهار داشت: بر اساس فرموده امام حسین (ع) باید عقل، دین، ادب، شرم در بیان سخنان و انجام کارها مورد نظر باشد. نباید سخنانی گفت که جامعه متشنج شود و آبروی افراد ریخته شود اگر سیره ما سیره اهل بیت (ع) است نباید کاری کنیم که اختلافات در جامعه زیاد شود.

لاریجانی تاکید کرد که پرده دری در بعضی امور، قرار دادن مردم در مقابل هم، آشفتگی ایجاد کردن، ایجاد دعوای تصنعی در جامعه، مسلک امام و رهبری نیست.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب طی چند ماه گذشته تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب درباره مسائل اخیر بارها تاکیداتی داشتند و مسائلی را مطرح کردند اما عده‌ای توجه نکردند، عده ای نخواستند و عده‌ای هم در این بین سوء استفاده کردند. انجام چنین کارهایی در کلام امام حسین (ع) نیامده است و این راه و روش نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه اخیر هتک حرمت به ساحت امام خمینی (ره) گفت: چند ماه است از انتخابات گذشته اما متاسفانه این مناقشه همچنان پابرجاست به تمام دوستان که در انقلاب حاضر بودند توصیه می‌کنم که این گونه رفتارها کشور را دچار سایش می‌کند. آن‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند.

لاریجانی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: همان طور که ایشان دیروز(یکشنبه 22 آذر) عنوان نمودند نظام به دنبال جذب حداکثری و دفع حداقلی افراد است کسانی که در انقلاب حاضر بودند باید این موضوع را دریابند و با بازتعریف خود، خودشان را دریافته و به منافع کشور کمک کنند.[دیدار هزاران نفر از روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه با مقام معظم رهبری]

وی یادآوری کرد که هر کسی در جای خودش اشتباهی کرده باید بپذیرد چون در حال حاضر به فضای وحدت و برادری در کشور نیازمندیم. نباید کاری انجام دهیم که مستمسک دست بیگانگان باشیم و آن‌ها این موضوع را چماقی بر سر کشور ما کنند. باید همواره در انجام کارها منافع ملی را دنبال کنیم.

عدالت جلوگیری از فقر است نه توزیع فقر

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: مفهوم عدالت به معنای توزیع فقر در کشور نیست بلکه باید زمینه به گونه ای باشد که فقر به وجود نیاید.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی لاریجانی با تاکید بر اینکه آدم‌های بزرگ ساخته شرایط سخت هستند، گفت: گرایش عدالت گرایانه انقلاب اسلامی و ذهن امام خمینی (ره) باعث شد که نهادی همچون کمیته امداد امام خمینی شکل گیرد و مسیر را بر اساس پیشرفت و عدالت دنبال کند.

لاریجانی ادامه داد: اگر امروز هم تاکید می‌کنیم مسیر حرکت ما بر اساس پیشرفت و عدالت است، به دلیل آن است که پیشرفت بدون عدالت ممکن نیست البته مفهوم عدالت به معنای توزیع فقر در کشور نیست بلکه باید زمینه به گونه‌ای باشد که فقر به وجود نیاید.

وی گفت: بسترهای توسعه وقتی در راستای فکر اسلامی و امام خمینی (ره) است که بتوان استعدادها را شکوفا کرد و مسیر را به سمت تحقق عدالت در کشور ادامه داد.

رئیس قوه مقننه اضافه کرد: شاید در بین نهادهای مختلفی که بعد از انقلاب اسلامی شکل گرفته‌اند کمیته امداد یک وضعیت ویژه و فراگیری زیادی در کشور دارد و اسس علی التقوی است و مردم به آن اعتماد خاصی دارند.

لاریجانی با بیان اینکه شاید اعتماد مردم به کمیته امداد از سر تقوی و دین کارکنان این نهاد است یادآوری کرد که مردم می‌دانند که اگر کمکی به کمیته امداد می کنند هدر نمی‌رود و این اعتماد وجهه بسیار خوبی است که به سادگی کسب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه مسئولان کمیته امداد هم نقش بسزایی در ایجاد اعتماد نسبت به این کمیته در مردم داشته‌اند، گفت: در این بین به خصوص نقش آقای عسگر اولادی که از ابتدای شکل گیری این نهاد حضوری فعال در آن داشته، برجسته است و این به دلیل آراستگی فکری و دینی ایشان است.

لاریجانی اضافه کرد: هر وقت آقای عسگر اولادی را می‌بینم یاد آیه السابقون السابقون می‌افتم و ایشان را مبارزی کهن در مبارزه با دیکتاتوری می‌دانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی توصیه کرد که کمیته امداد از این مرد بزرگ که در سن 80 سالگی هم دست از خدمت به این نهاد بر نداشته با برگزاری بزرگداشتی تقدیر به عمل آورد چرا که ایشان در تاریخ ایران تاثیرگذار بوده‌اند.

وی خطاب به دانشجویان و نخبگان حاضر در این مراسم گفت: سعادت آدمی در این است که بر عقل تکیه کند و حتی در فهم دین هم به عقل رجوع نماید چرا که اگر عقلی در صراطی قرار نگیرد نمی‌تواند شکوفا شود و به کمال برسد.

لاریجانی تاکید کرد کسانی که می‌خواهند در مسیر اولیای دین و معارف اهل بیت (ع) تلاش کنند باید به جهد در علم بپردازند اما به قرار گرفتن آن در صراط و دین توجه خاصی داشته باشند چرا که در اکثر متون و نصوص اسلامی بر  تکیه بر عقل و قرار گرفتن آن در صراط توجه شده است.

لاریجانی افزود: انسان هر چه در دین و در علم ورود بیشتری پیدا کند، باید ادب بیشتری داشته باشد و علم نباید باعث نخوت شود بلکه باید باعث تواضع گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فضایی که توسط یک عالم در جامعه به وجود می‌آید باید باعث آراستگی شود اظهار داشت: مستتر ماندن بعضی موضوعات بهتر از عیان شدن آن است چرا که همه چیز نباید عیان باشد. اگر همه موضوعات عیان باشد به شخصیت جامعه و افراد لطمه وارد می‌شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید در بیان بعضی از مسائل شرم داشت چون همان طور که تجربیات گذشته کشور به ما نشان می‌دهد در مسائل اخیر بعضا به شرم کم توجهی شد و شاید هم بعضی افراد کشور را به سمت این موضوعات سوق دادند.

کد خبر 97313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز