گروه‌اقتصادی: وزیر ارتباطات در حضور خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه و بدون پاسخ به سئوالات خبرنگاران حاضر از رفع موانع تجارت الکترونیک در کشور خبر داد.

به گزارش همشهری عدم پاسخگویی به خبرنگاران به اعتراض نمایندگان حاضر رسانه‌های گروهی منجرشد ولی محمد سلیمانی پاسخ به خبرنگاران را به جلسه دو هفته دیگر موکول کرد. وی با اشاره به  تحولات مهم و اساسی در بخش‌های گوناگون اینترنت، ارتباطات سیار، تلفن ثابت و فناوری اطلاعات، از تحول و حمایت از بخش خصوصی در هشت ماه گذشته خبر داد. وزیر ارتباطات بدون اشاره به هزینه و طرح‌هایی که امکان تحول در بخش ارتباطات و مخابرات کشور را موجب شده است وعده داد که با تحولات رخداده مشکلات توسعه تجارت الکترونیک در کشور برطرف شده و بزودی شاهد ارایه خدمات گسترده بانک ها به مردم در اینترنت و حل مشکل کارت بانک ها خواهیم بود.

سلیمانی همچنین تاکید کرد که به کمک بخش خصوصی و شرکت های پیمانکاری امکان واگذاری 8میلیون سیمکارت تلفن سیار در کشور در سال فراهم شده و مشکلات این شبکه نیز شناسایی شده و طبق یک برنامه مشخص کار رفع اشکالات این شبکه درحال اجراست. وی  زمان بندی مشخصی برای این برنامه اعلام نکرد.

وی همچنین از توجه به بخش خصوصی در دوره وزارت خود خبرداد و گفت که تلاش برای اجرای اصل 44 در بخش مخابرات درحال انجام است و خصوصی سازی حداکثری در بخش مخابرات تحقق می یابد.
جلسه حکمیت مجلس
همه ما و مسئولان دولتی بیشتر از همه موظف هستند تا از توسعه دولت و رشد و بزرگترشدن آن جلوگیری کنند و با ابلاغ سیاست های اصل 44 این وظیفه روشن و غیرقابل انکار است.

به گزارش همشهری رمضان صادق‌زاده رئیس کمیته مخابرات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این مطلب تاکید کرد به عنوان مسئول امور صنعت مخابرات در مجلس به شدت با توسعه سرمایه گذاری های دولتی در بخش هایی که بخش خصوصی مجاز به سرمایه‌گذاری است و درآن بخش ها حضور داشته و می‌تواند فعالیت کند مخالفم و از این اقدام در حد توان و به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلوگیری خواهم کرد. وی تاکید کرد که در حال حاضر بخش خصوصی در بخش مخابرات به دلیل توانایی هایی که در سالهای اخیر کسب کرده است بخوبی فعال است و دولت باید در این زمینه به تسهیل فعالیت و بسترسازی کمک کند تا امکان ارایه خدمات بهتر به مردم فراهم شود. وی با اشاره به مشکلات اخیر در زمینه اجرای طرح توسعه ارتباطات سیار از طریق پیمانکاران بخش خصوصی گفت: در این زمینه نیز باید به نحوی عمل کرد که بخش خصوصی با تطبیق خود با شرایط کار در شرایط جدید توان و قدرت بیشتری برای اجرای کارهای بزرگتر پیداکند.به همین دلیل مجلس قصد دارد تا با برگزاری جلسه ای با حضور نمایندگان شرکت ارتباطات سیار و وزارت ارتباطات و نمایندگان بخش خصوصی به عنوان حکم در این مورد اقدام کند تا ضمن رفع مشکل بخش خصوصی و دولت به یک تعامل سازنده برسند.وی تاکید براساس بررسی های اولیه از سوی کمیته مخابرات مجلس مشکل اجرایی و تاخیر در بهره برداری از طرح ها به دلیل وجود بوروکراسی اداری و بی تجربگی طرفین در اجرای طرح ها به شکل خصوصی است و نیاز به تعامل سازنده و همکاری دولت و بخش خصوصی دارد.

کد خبر 9729

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز