همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : در راستای توسعه کشور ،دولت نهم نفوذ و گسترش جغرافیایی مخابراتی همه جانبه‌ای را در پیش گرفته است.

دکتر محمد سلیمانی روز پنجشنبه 16 فروردین در مراسم افتتاح ساختمان جدید پست استان گلستان افزود : در سال ‪ ۵۷‬تنها ‪ ۳۱۲‬روستای کشور تلفن داشت اما در حال حاضر ‪ ۶۸‬هزار روستا برای ارتباط‌دهی شناسایی شده که از این تعداد ‪ ۵۱‬هزار روستا دارای ارتباط تلفنی هستند.

به گفته وی، همچنین در سال جاری و آتی(‪ (۸۷‬بناست ارتباط ‪ ۱۷‬هزار روستای باقی مانده دیگر نیز برقرار گردد.

سلیمانی افزود: در سال ‪ ،۵۷‬میزان ‪ ۸۵۰‬هزار تلفن ثابت در کشور فعال بوده اما هم‌اینک ‪ ۴۰‬میلیون شماره تلفن ثابت و همراه در کشور فعالیت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیان‌دهی شرکت پست را ظرف چند سال اخیر بسیار بالا اعلام کرد و افزود: هم‌اینک با تلاش مدیران و کارآمدی آنان در برخی از استان‌ها میزان درآمد و هزینه برابر شده است.

به گفته سلیمانی، در سال ‪ ۸۵‬تجربه، تعهد و تخصص در کنار هم قرار گرفته و انقلابی را در بخش پست کشور به‌وجود آورده‌است.

وی، میزان رشد بخش‌های مختلف پست و مخابرات را در سال ‪ ۸۵‬بیش از ‪ ۵۰‬درصد بیان کرد و گفت: تنوع خدمات، خدمات ارزش افزوده برای شرکت‌ها، تلاش برای فعال‌سازی اپراتور دوم در پست و اپراتور سوم در مخابرات و آماده‌سازی شرکت‌هایی که مالکیت آنها قابل واگذاری به بخش خصوصی‌است از برنامه‌های سال جاری این وزارتخانه است.

کد خبر 18877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز