شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران، در حالی با انجام 7 دیدار به پایان رسید که شاگردان حسین معدنی با برتری برابر سایپا یکه‌تاز مسابقات لیگ برتر ایران شدند.

در حساس‌ترین دیدار هفته پنجم، تیم‌های سایپا و داماش گیلان در رشت رودرروی یکدیگر قرار گرفتند که در این جدال نزدیک شاگردان حسین معدنی با نتیجه 3 بر 2 حریف قدرتمند تهرانی خود را از پیش‌رو برداشتند تا به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی قرار بگیرند. تیم داماش که اکنون می‌توان آن را قطب جدید والیبال ایران دانست با برتری مقابل شاگردان فرید صائبی 10 امتیازی شد. در دیگر دیدار این هفته، تیم کاله آمل که تلاش می‌کرد خود را به عنوان یک تیم مدعی معرفی کند برابر تیم پتروشیمی متوقف شد تا نوار پیروزی‌های این تیم در هفته پنجم متوقف شود.

این تیم چهارشنبه‌شب و در حالی که میزبان شاگردان مصطفی کارخانه بود، نتیجه را به این تیم واگذار کرد. تیم پتروشیمی با وجود اینکه 2 ست را به میزبان خود واگذار کرده بود اما در پایان موفق شد این تیم را با حساب 3 بر 2 مغلوب کند تا شاید با کسب این نتیجه در آینده به صدر جدول نزدیک تر شود. در ادامه این پیکارها، سرخپوشان تهرانی به یک پیروزی دیگر دست پیدا کردند و در این هفته موفق شدند تیم گل‌گهر سیرجان را شکست دهند. پرسپولیس تهران در هفته گذشته توانسته بود، تیم سنگ‌آهن بافق را مغلوب کند.

پرسپولیس که نخستین تجربه خود را در لیگ برتر والیبال تجربه می‌کند، نشان داده که برای رسیدن به رده‌های بالایی جدول رده‌بندی عزم خود را جزم کرده است. شاگردان علیرضا معمری هم که دیرتر از سایر رقبا رقابت‌های خود را آغاز کردند در دومین مصاف خود و در حالی که از شرایط میزبانی بهره می‌بردند موفق شدند تیم ارومیه را با شکست بدرقه کنند. پیکان در این دیدار موفق شد مقتدرانه و با نتیجه 3 بر صفر حریف خود را شکست دهد. این دومین پیروزی شاگردان معمری در لیگ برتر والیبال ایران است. در یکی دیگر از دیدارهای این هفته ارتعاشات که در هفته گذشته هم نتیجه را به حریف خود واگذار کرده بود در هفته پنجم برابر میزبان خود، بازرگانی جواهری گنبد مغلوب شد تا از دوران اوجش فاصله بگیرد.

مصطفی کارخانه: ستاره نداریم

در این میان تیم والیبال پتروشیمی در هفته پنجم لیگ برتر موفق شد تیم کاله را در شهر آمل با حساب 3 بر 2 شکست دهد تا علاوه بر کسب دومین پیروزی، نخستین شکست تیم کاله را پس از چهار پیروزی پیاپی رقم بزند. مصطفی کارخانه پس از دومین پیروزی تیم والیبال پتروشیمی در لیگ برتر گفت: «ما مانند سایر تیم‌ها بازیکن ستاره نداریم اما با همین نفرات نیز به عنوان یک تیم مدعی ظاهر می‌شویم. البته ما با وجود همین شرایط ست‌های اول و دوم را به راحتی به سود خود به پایان رساندیم اما متاسفانه در دو ست بعدی عملکرد ضعیفی از خود نشان دادیم و در ست پایانی نیز بار دیگر به بازی برگشتیم و موفق شدیم میزبان خود را به شکست تسلیم کنیم.»

کارخانه خاطرنشان‌کرد: «90درصد تیم پتروشیمی در مقایسه با سال گذشته، تغییر کرده است و این عامل باعث شده تا هماهنگی بین بازیکنان زمان بر شود. البته دو پیروزی متوالی ما برای تیم‌های خوب لیگ برتر، نشان دهنده پیشرفت تیم پتروشیمی در مقایسه با هفته‌های اول لیگ است.» وی تاکید کرد: «به هر حال عملکرد تیم ما تا این هفته از لیگ برتر رضایت بخش است اما هنوز هم برای بهتر شدن و مدعی بودن، کارهای زیادی باید انجام دهیم.»

واکنش سرمربی تیم کاله سرمربی تیم والیبال کاله آمل در پی حاشیه‌های به وجود آمده پس از دیدار این تیم مقابل پتروشیمی گفت: «اگر سرداور دیدار مدیریت داشت، بازی ما به جنجال نمی‌کشید.» بهروز عطایی به ایسنا گفت: «جریان بازی خوب پیش نرفت و در سیر عادی نبود. این روند در جایی ختم شد که با اشتباه و عدم مدیریت سرداور بازی به جنجال کشیده شد تا جایی که برای شهر آمل هم مشکلات جدیدی ایجاد شده بود.» عطایی با بیان اینکه سرداور سه اشتباه در بازی داشت، خاطرنشان کرد: «داور در جریان بازی سه سوت به رغم خود مشکوک و به نظر ما اشتباه زد که اگر اینها درست می‌شد، پیروز میدان ما بودیم.»

پورکاشیان: حق با پتروشیمی بود

در حالی که آخرین پوئن دیدار تیم‌های والیبال کاله و پتروشیمی در آمل جنجال‌آفرین شد، اما سرداور دیدار اعتقاد دارد که تصمیم درستی گرفته است. حسین پورکاشیان داور اول این دیدار گفت: «سطح کیفی این بازی خیلی بالا بود و ما تا پوئن آخر هم، هیچ مشکلی نداشتیم. اما پوئن آخر، من توپی را که بیش از 30، 40 سانتیمتر بیرون خط بود، بیرون اعلام کردم. این نظر برخلاف نظر داوران بومی بود اما تصمیم نهایی آن توپ با من بود. من نمی‌توانستم برای یک امتیاز حق تیمی که از 1300 کیلومتر آن طرف‌تر آمده بود را بخورم.»

کد خبر 97125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز