گروه اقتصادی: با اعلام نظر شورای نگهبان درباره ابهام داشتن لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و بازگشت آن به مجلس برای رفع ابهامات، دولت برای تامین خواسته‌های خود تا حدودی امیدوار شد

این امیدواری البته جدی نیست  چرا که دولت در انتظار ایرادات جدی‌تر  از سوی شورای نگهبان به لایحه بود. سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت در این باره اعلام کرد با برگشت لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها از شورای نگهبان به مجلس، شرایط برای اصلاح این لایحه فراهم و استرداد آن نیز فعلا منتفی شد.

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با مهر  عنوان کرد: با توجه به برگشت لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها از شورای نگهبان به مجلس و توافقات قبلی دولت و کمیسیون ویژه مجلس، بحث استرداد فعلا منتفی شده است.

وی بازگشت لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها به مجلس را فرصت مناسبی دانست تا توافقات گذشته دولت و کمیسیون ویژه مجلس برای تشکیل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به‌منظور رفع اختلاف موجود، در این لایحه گنجانده شود.

از سوی دیگر باهنر، نایب رئیس مجلس نیز از نظر شورای نگهبان مبنی بر ابهام در مغایرت احتمالی ماده 13 و 16 لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت: در بازگشت این لایحه به مجلس سعی خواهد شد تا نظر دولت نیز تا حدودی تامین شود تا دولت با جرأت بیشتری اقدام به اجرای این لایحه کند.

محمدرضا باهنر اظهار داشت: شورای نگهبان در بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها احساس کرد که ممکن است ماده 13 و ماده 16 با یکدیگر مغایرت‌هایی داشته باشند و قابل جمع کردن نباشد.

کد خبر 97113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز