پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸
۰ نفر

حسین سلیمانی: خدایا، تو پاک و منزهی و چه تنگ‌اند راه‌ها بر روی کسی که تو راهنمایش نباشی و چه پیدا و روشن است راه حق، هنگامی که ما را بدان هدایت کنی.

خدایا، ما را به راهی راهنمایی کن که به تو برساندمان و در مسیری قرارمان ده که نزدیک‌ترین راه‌ها برای ورود بر تو باشد و دورها را برای ما نزدیک و سختی‌ها و دشواری‌ها را بر ما آسان کن.

خداوندا، ما را با آن دسته از بندگانت همراه کن که در حرکت و پیش آمدن به سوی تو شتاب دارند و مدام بر در خانه‌ات می‌کوبند و شب و روز تنها تو را می‌پرستند و تحت تأثیر بزرگی و ابهت تو قرار دارند.

آنان که محل آب خوردنشان را پاکیزه کرده، به مقصدشان رسانده، در دستیابی به خواسته‌ها موفقیتشان بخشیده و از سر لطف تقاضاهایشان را برآورده‌ای.

خدایا، ما را به آنانی ملحق کن که جانشان را از عشق و محبت خود آکنده و با صاف‌ترین نوشیدنی خود سیرابشان کرده‌ای تا با همراهی تو به لذت راز و نیاز با تو برسند و از راه تو به بالاترین خواسته‌های خود دست یابند.

خداوندا، ای که هر کس به سمت تو روی آورد تو هم به او روی می‌آوری و مهربانانه او را می‌پذیری و از نعمت‌هایت برخوردارش می‌کنی؛ ای که با آنان که از یادت غافل اند دلسوز و مهربانی و آنان را به سمت در مهر و محبت خود می‌کشانی؛ از تو می‌خواهم در میان آنان، مرا در شمار آن دسته قرار دهی که از تو بهره‌ای بیشتر می‌برند و پیش تو جایگاهی والاتر دارند و از دوستی تو سهم بیشتری می‌گیرند.

خدایا، از جز تو بریده و تمام به سوی تو روی آورده‌ام که تو و نه هیچ کس دیگر، مراد و مقصود منی. شب بیداری و بی‌خوابی‌ام جز برای تو نیست وفقط دیدار تو مایه روشنی چشم من است و با رسیدن به تو به آرزویم می‌رسم.

خداوندا، من شیفته محبت توام و همه میل و اشتیاقم رسیدن به توست. خدایا، به تو دل داده‌ام و هدفم خشنودی تو و نیازم دیدنت. خدایا، منتهای حاجتم نزدیکی تو و خواسته‌ام هم‌جواری توست.

خدایا، راز و نیاز با تو دلم را باز می‌کند و آرامشم می‌بخشد که داروی دردم پیش توست و فابخش سوز جگرم تویی. خدایا، تو که خستگی‌ها را از دل می‌زدایی و گرفتاری‌ها را از میان می‌بری، در تنهایی‌ها همدم من باش و از لغزش‌هایم درگذر، خطاهایم را ببخش و توبه‌ام را بپذیر.

خدایا، دعایم را اجابت کن و سرپرستی‌ام را خود برعهده بگیر. در نداری‌ها تو بی‌نیازم کن. خدایا، پیوندم را با خود نبُر و از خود دورم نکن که ناز و نعمت و بهشت من، دنیا و آخرت من تویی ای مهربان‌ترین مهربانان.*  

* برگردان آزاد مناجات المریدین (مناجات هشتم) از مناجات خمس عشره منسوب به امام سجاد(ع)

کد خبر 97052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز