وزیر بهداشت و درمان از کافی بودن حد نیترات در آب مصرفی شهروندان تهرانی خبر داد

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: دقیقا 2‌ماه گذشته دستور آزمایش و بررسی آب تهران را صادر کردم که طبق آن مشخص شد میزان نیترات در حد مجاز است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا شورای شهر تهران از غیرمجاز بودن میزان نیترات و خطراتی که متوجه جنین می‌شودخبرداده، افزود: از این موضوع اطلاعی ندارم اما اگر اخیرا در مورد آب تهران چنین اظهار نظری شده دستور آزمایش مجدد آب تهران را می‌دهم.

کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران در هفته‌های اخیر اعلام کرده بود ناهنجاری‌های جنینی به‌دلیل وجود نیترات در آب تهران وجود دارد، پیش از این، مسئله آلودگی آب تهران به نیترات تا حدی جدی شد که استانداری تهران اعلام کرد کسی حق ندارد درباره آن اظهارنظر کند.

در نهایت اعلام شد نیترات آب شرب تهران در حد استاندارد است.در حال حاضر به‌دلیل کمبود منابع آب شرب تهران بخشی از آب مصرفی این شهر از محل چاه‌های زیرزمینی تامین می‌شود. براساس آزمایش‌های انجام‌شده درصد نیترات آب برخی از این چاه‌ها چندین برابر حد استاندارد است؛

به‌طوری‌که رئیس کمیته محیط‌زیست شورای‌شهر تهران نیز در حضور رئیس سازمان آب تهران اعلام کرده بود مشکلات نیترات در آب تهران و سایر آب‌های زیرزمینی هنوز وجود دارد و اخیرا معاون وزیر نیرو از مردم خواسته از آب معدنی برای مصرف روزانه استفاده کنند و ادامه داده بود وقتی معاون وزیر به مردم پیشنهاد استفاده از بطری آب معدنی را می‌دهد، نشان می‌دهد که آب شرب تهران بهداشتی نیست و اگر سالم است، چرا چنین توصیه‌ای به مردم می‌شود!؟

وزارت نیرو به‌شدت این اظهار نظر را مبنی بر تاکید استفاده از آب معدنی تکذیب می‌کند. معاون سلامت وزارت بهداشت نیز پیش از این گفته بود که طبق بررسی همه‌جانبه آب کشور در سال گذشته، آب تهران هیچگونه آلودگی ندارد. البته این مقام مسئول هم از اظهار نظر اعضای شورای شهر اعلام بی‌اطلاعی کرده بود.

کد خبر 97005

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز