مشهری آنلاین: نماز جمعه 13 آذر تهران به امامت آیت‌الله جنتی در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله جنتی در خطبه‌های این هفته‌ نمازجمعه تهران با تبریک عید غدیر و با اشاره به مظلومیت غدیر، اظهار کرد:« امروز وظیفه هر علی‌دوست و مومن به علی (ع) است که غدیر را احیا کند و ما موظف هستیم تا امروز که حکومت اسلامی بدست آمده است در این مسیر حرکت کنیم و نباید کوتاه بیاییم.»

وی همچنین به هفته بسیج اشاره کرد و بسیج را شجره‌ طیبه نامید و افزود:« بسیج چیزی نیست که انسان بتواند به سادگی از کنارش عبور کند. بسیج نهادی است که در زمان جنگ متولد شد و به میدان جنگ رفت و ایثار کرد و بیشترین شهیدان را داد و جنگ را به نفع نظام اسلامی به پایان رساند و شاهد بودیم که هشت سال در صف مقدم جبهه شهید، آزاده و مجروح داد.»

امام جمعه‌ موقت تهران، تصریح کرد:« بسیج همان است که خداوند می‌فرماید کسانی هستند که خدا را دوست دارند و خدا نیز آنها را دوست دارد و در راه خدا جهاد می‌کنند و نمی‌هراسند و امروز بسیج مصداق این آیه از قرآن است چرا که در همه‌ صحنه‌ها از جمله صحنه‌ فرهنگی، سازندگی، علمی، فناوری و ... حاضر بوده و هست و شاهدیم بسیج در انرژی هسته‌یی نیز حضور دارد و هر جا که نیاز به حضور آن است حاضر می‌شود و در عرصه‌ خدمات نیز بسیج، نیروی آماده‌باش نظام جمهوری اسلامی و خدمت‌گزار مردم است.»

آیت‌الله جنتی با اشاره به اینکه امام (ره) فرمود دست و بازوی بسیجی را می‌بوسم، افزود:« مقام معظم رهبری نیز امروز افتخار می‌کنند که بسیجی هستند و هر مسلمان غیرتمند و مومن به خدا و رسول و علی (ع) بسیجی است. پس هر کس در این نظام به مردم خدمت کند و آمادگی برای خدمت در هر عرصه در حدود تخصص خود را داشته باشد، بسیجی است.»

وی با اشاره به این نکته که ارزش بسیج بسیار بالاست و باید قدردان آن باشیم، اظهار کرد:« بسیج دنیا را مبهوت کرد، چرا که کسی باورش نمی‌شد در جنگ هشت ساله، ایران شکست نخورد. البته زحمات دیگران را نادیده نمی‌گیریم اما آنها که بیشترین شهید را دادند و تعیین‌کننده در جنگ بودند بسیجیان بودند. پس باید قدردان آن باشیم. همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کسانی که به بسیج بی‌حرمتی می‌کنند خائن هستند چرا که چه کسانی بهتر از این می‌توانند در جمهوری اسلامی با این اعتماد و امید به آینده حضور داشته باشند؟»

امام جمعه‌ موقت تهران، با بیان اینکه بسیج را تنها مربوط به مسئله‌ نظامی نیست، افزود:« بسیج هرجا که لازم باشد حتی حضور نظامی هم خواهد داشت، چرا که نیروی آماده‌باش نظام است و هر جا فراخوانی صورت بگیرد بسیج حاضر می‌شود. البته برخی می‌گویند بسیج نباید در امور سیاسی حاضر شود یعنی سکولار باشد، اما می‌گویم مگر می‌شود کسی مسلمان باشد و در امور سیاسی شرکت نکند؟ نظامی‌ها اگر ممنوع می‌شوند برای این است که در احزاب وارد نشوند و به بازی‌های حزبی مشغول نگردند. پس مگر می‌شود کسی مسلمان باشد اما نسبت به مسائل سیاسی بی‌تفاوت باشد یعنی در انتخابات و... حضور پیدا نکند؟ مسلمان نمی‌تواند چنین باشد چرا که هر مسلمانی سیاسی است.»

وی در ادامه به بیان ویژگی‌های شهید مدرس پرداخت و او را فرزند علی (ع) دانست و گفت:« در روز مجلس باید به نمایندگان مجلس اعلام می‌شد که جای چه کسی نشسته‌اند و باید یادآور می‌شدیم به آنها که جای کسانی ننشینند که به مردم خیانت کردند و به آنها خدمت نکرده‌اند.» 

آیت‌الله جنتی همچنین ‌١٦ آذر روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و اظهار کرد:« خاطره‌ این روز را نباید فراموش کرد چرا که از افتخارات دانشجویان و دانشگاهیان‌مان است که برای مبارزه با آمریکا به صحنه آمده‌اند و نیروهای آمریکایی آنها را شهید کرده‌اند. پس مبدا تاریخی شد برای روز دانشجو و این خط همیشه باید حفظ شود چرا که مبنای جنبش دانشجویی حرکت ضددیکتاتوری و ضدآمریکایی است.»

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ی تهران، بیان کرد:« در ‌١٦ آذر باید کاری کرد که شهیدان می‌خواهند و مبادا کاری کنید که آمریکا راضی شود، چرا که خلاف خط و جهت شهیدان است چون آنها می‌خواستند با آمریکا مبارزه کنند و این جهت باید حفظ شود و نباید فراموش گردد.»

وی با بیان این نکته که دانشجو باید به حکم اسلام، وظیفه‌ انسانی و وظیفه‌ ملی عنصری ضدآمریکایی باشد، افزود:« آمریکا همان است که به ما خیانت کرد و هنوز خیانت می‌کند و شورای حکام با فشار آنها علیه ما قطعنامه صادر می‌کند. پس مگر می‌شود کسی به آنها لبخند بزند و چراغ سبز نشان‌شان بدهد و امیدوارشان کند که می‌توانند در مملکت ما نفوذ کنند؟ از همین جا اعلام می‌کنم در این مملکت اگر کسانی خیال می‌کنند می‌توانند دشمنی با آمریکا و بغضی که از آمریکا در دل‌های پاک مردم مملکت است را بیرون کنند اشتباه می‌کنند.»

امام جمعه‌ موقت تهران، در ادامه به اشاره به نزدیک بودن ایام محرم، گفت:« توصیه می‌کنم در ماه محرم درس حسینی تکرار شود و کلاس حسینی یعنی کلاس ضدزور و ضددشمن و ضداستکبار تشکیل شود. چرا که در دوران ما بنی‌امیه آمریکایی‌ها هستند و شمر هرمله امروز ما آنها هستند. چرا که شاهد کشته شدن بچه‌های شیرخوار و حتی نوزادانی که در شکم مادر هستند در فلسطین هستیم و همچنان از این کار دست برنمی‌دارند و روزی نیست که به جان و مال مردم فلسطین تعدی نشود.اینها هستند که ایادی‌شان در یمن مسلمانان‌شان را می‌کشند و عربستانی که در زمان اشغال فلسطین مرده بود، دست به اسلحه برد حالا به میدان جنگ آمده است و این چنین زنان و بچه‌های یمن را می‌کشد. درحالی که اینها همان مهماندار خدا در زمان حج هستند که خدا در قرآن جنگ در ماه حرام را منع کرده است و من نمی‌دانم اینها چه خدمتی می‌خواهند به آمریکا بکنند و در قبال آن از آمریکا چه می‌خواهند.»

آیت‌الله جنتی با تاکید بر اینکه باید در عاشورای امروزمان مظلوم و دشمنان‌مان را بشناسیم، گفت:« چطور می‌شود عده‌ای حقیقت را نادیده بگیرند و به اسلام خیانت کنند؟ می‌گویم که کیفر کار خود را خواهند دید و همان کسانی که منافقین را از مملکت آواره کردند اینها را هم آواره می‌کنند و تاکید می‌کنم که جنگ با این نظام گران تمام می‌شود و می‌توانید در این زمینه به عاقبت شاه، بنی‌صدر و منافقین مراجعه کنید که درحال حاضر می‌بینید منافقین را هیچکس قبول نمی‌کند و دولت عراق نیز تحت فشارهایی در رابطه با نوع برخورد با آنها قرار دارد.»

خطیب نمازجمعه‌ این هفته‌ تهران، افزود:« وضع کسانی که در ‌٣٠ سال گذشته با این انقلاب و نظام در افتاده‌اند روشن است و شما چطور می‌خواهید براندازی نرم کنید درحالی که آنها که براندازی زبر کردند اینچنین بر سرشان آمد؟ پس چطور می‌خواهید با دیکته‌ای که آمریکا برایتان می‌دهد حرکت کنید و چرا انسان اینقدر باید ناآگاه باشد؟ به شما می‌گویم که غضب خدا را در نظر بگیرید در حالی که خدا به خانواده‌ی شهدا لطف دارد و لطف خدا شامل حال آنها می‌شود چرا با آنها در می‌افتید و چرا با دشمنان خدا در نمی‌افتید؟ »

 وی با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه خداوند همه ما را از خواب غفلت بیدار کند، گفت: « روزگار، روزگار امتحان است، چرا که همیشه تاریخ، تاریخ امتحان بوده است اما عده‌ای دیروز در یک صف بودند و امروز در صف دیگری حاضر می‌شوند و روزی در خط امام (ره) حاضر بودند و امروز ادعای خط امامی می‌کنند اما در جهت مخالف خط امام (ره) حرکت می‌کنند. پس انسان به هیچوجه از آینده‌ی خود نباید مطمئن باشد چرا که شیطان دشمن قدرتمند است و اگر انسان نتواند خود را به خلوص رساند مورد تهاجم شیطان قرار می‌گیرد. پس هر کس را باید با وضع فعلی‌اش دید که راه امام را قبول دارد یا خیر و آنان که وحدت میهن را برهم می‌زنند بزرگ‌ترین گناه امروز را انجام می‌دهند که همان تفرقه بین مسلمین است در حالی که امام (ره) می‌خواست در میان ‌٥/١ میلیارد مسلمان وحدت ایجاد کند. چطور حالا در خودمان و در نظامی که امام (ره) در راس آن بود و رهبری امروز در راس آن حاضر است می‌خواهیم اختلاف ایجاد کنیم و این گناهی بسیار بزرگ است.»

کد خبر 96658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز