گروه سیاسی: امام جمعه موقت قم با تشکر از مقام معظم رهبری و شورای ائمه جمعه، از مردم قم برای اقامه نماز جمعه عذر خواست و از آنها خداحافظی کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته قم با بیان اینکه امروز آخرین نماز جمعه را اقامه می‌کنم، گفت: ائمه جمعه 2 سمت مهم روحانیت را بر عهده دارند که یکی رهبری قافله است در سیر و سفر من الخلق الی الحق و دیگری پیام آور دستورات الهی است.

وی افزود: اگر تقصیری در این برنامه‌ها بوده از همگان عذرخواهی می‌کنم. در موضوع سفر اول، کسی که امام جمعه شد، دیگران ساکت بوده و امام جمعه سخن آنها را بیان می‌کند. امام جمعه قم خاطرنشان کرد: امام جمعه به محراب عبادت می‌رود و دیگران ساکت می‌شوند و او بیان می‌کند که خداوندا ما تو را می‌پرستیم و از تو مدد می‌جوییم.

آیت‌الله جوادی‌آملی اظهار داشت: مردم ما مشکل دارند و باید مشکلات خود را با پناه بردن به نماز رفع کنند و در نماز جماعت و جمعه، ائمه جمعه این را بیان می‌کنند که اگر درست این مطلب را برسانند حاجت مردم رفع می‌شود و اگر درست بیان نشود مشکلات مردم رفع نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در خطبه‌ها باید از آیات و روایات سخن به میان‌ آید و اگر این موضوع با اخلاص بیان شود و حرف از دل طیب بیرون آید دل‌ها طیب می‌شود. امام جمعه قم گفت: باید از مقام معظم رهبری، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ائمه جمعه قم، نمازگزاران، ستادبرگزاری نماز جمعه قم، آستانه مقدسه حرم حضرت معصومه(س) و تمامی نیروهای حافظ انقلاب تقدیر و تشکرکنم.

کد خبر 96257

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز