همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی که کتاب مفاتیح الحیات او از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 91 به شمار می‌رود، در نمایشگاه کتاب تهران سال آینده تفسیرش از نهج البلاغه را از سوی انتشارات اسراء منتشر خواهد کرد.

 به گزارش ایبنا کتاب «تفسیر نهج‌البلاغه» آیت‌الله جوادی‌آملی در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود.

مصطفی امرایی، مدیر انتشارات اسراء گفت «تفسیر نهج‌البلاغه» آیت‌الله جوادی‌ آملی، شرح نهج‌البلاغه نیست، بلکه شامل تفسیر خطبه‌های حضرت علی(ع) است که به گفته ناشر، در بیست‌ و ششمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

این کتاب به صورت خاص دسته‌بندی موضوعی شده و دارای جامعیتی است که بیانگر سلسله اقدامات حضرت امیر(ع) بوده و براساس نیاز جامعه امروز طبقه‌بندی و تدوین شده است.

کتاب شریف نهجالبلاغه که مرحوم سیدرضی آن را گردآوری کرده، شامل سه بخش کلمات حضرت امیر(ع)، نامههای ایشان و حکمتهاست که شرح جامع تفسیر نهج‌البلاغه نیز بر همین اساس تدوین شده است.

امرایی همچنین از انتشار منتخبی از رساله آیت‌الله جوادی‌آملی در صورت موافقت ایشان خبر داد و گفت: آیت‌الله جوادی‌ آملی با وجود درخواست‌های مکرر مردم تا کنون رساله‌ای منتشر نکرده‌اند و آنچه بوده در حد استفتائات بوده است.

این رساله در اختیار ایشان است و هنوز تصمیم قطعی برای چاپ آن نگرفته‌اند ، ولی امیدواریم ایشان موافقت خود را اعلام کنند تا رساله ایشان نیز توسط انتشارات بین‌المللی اسراء منتشر شود.

کد خبر 204961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز