همشهری آنلاین: یکی از مراجع تقلید شیعیان با انتقاد از قدرت‌های بزرگ و مستکبر که دم از دموکراسی می‌زنند گفت: امروز کسانی دم از دموکراسی می‌زنند که دستشان بر روی ماشه اتم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در دیدار جمعی از مهمانان شورای جهانی کلیساها که در سالن کنفرانس موسسه علوم اسلامی اسرا برگزار شد، به تبیین اهمیت صلح جهانی و نقش علمای ادیان ابراهیمی در جهت ایجادآن پرداخت.

وی با اشاره به لزوم تدوین یک نقشه جامع جهانی تاکید کرد: قبل از هر بحثی اگر یک نقشه جامع جهانی نداشته باشیم، هرگونه طرح و برنامه ریزی ممکن است در کوتاه مدت به یک بافت فرسوده در آید، همگی باید بدانیم که جهان هستی از کجا شروع شده است و سهم ما از این نظام هستی چیست و چگونه باید با هم زندگی کنیم.

انسان مرگ را می‌میراند

استاد برجسته حوزه خاطر نشان کرد: همه انسان‌ها به عنوان بشر یک دشمن مشترک داریم که با آن در مصافیم و آن مرگ است و انسان‌ها اگر از چیزی می‌ترسند به این خاطر است که منجر به مرگ می‌شود و انسان در این مصاف پیروز است و می‌تواند مرگ را بمیراند نه آنکه مرگ او را بمیراند.

وی افزود: معنای این که انسان مرگ را می‌میراند این است که انسان با مردن از پوست در می آید، نه این که بپوسد و حرف همه انبیای عظام الهی مخصوصا حضرت عیسی (ع) و پیامبر گرامی اسلام(ص) این بوده است که این انسان است که می‌تواند مرگ را بمیراند.

آیت الله جوادی آملی خاطر نشان کرد: اگر مرگ پوسیدن باشد، انسان که می‌میرد مثل میوه‌ای می‌ماند که می‌پوسد و از بین می‌رود و معلوم می‌شود که در مصاف با مرگ شکست خورده است؛ اما اگر مرگ را به عنوان رهایی از قفس تن بدانیم، آن وقت توانسته ایم بر مرگ پیروز شویم و مرگ را بمیرانیم.

وی با اشاره به لزوم ذخیره کردن توشه برای زندگی پس از مرگ گفتند:اگر مرگ در مصاف با ما از پا درآید و ما مرگ را می‌میرانیم، پس بعد از مرگ نیز زنده‌ایم و اگر بعد از مرگ زنده باشیم، لازم است برای آن موقع ره توشه‌ای داشته باشیم تا بعد از مرگ زندگی خوبی داشته ودر رفاه باشیم.

غرور بزرگترین دشمن

این مرجع تقلید شیعیان عامل شکست در این مصاف بزرگ را غرور و خود خواهی دانست و تاکید کرد: تنها دشمنی که نمی‌گذارد ما در این مصاف به پیروزی برسیم و بعد از مرگ در رفاه باشیم، دشمنی است که در درون ما قرار دارد و آن غرور و خود خواهی است که این دشمن، برخلاف دیگر دشمن های بیرونی، مثل مارهای سمی و عقرب‌های کشنده، هیچ گاه با انسان از در صلح نخواهندآمد و تا آبرو و حیثیت انسان را نبرند ساکت نمی شینند.

سلاح‌های هسته ای نابود شود

وی با انتقاد از قدرت های بزرگ و مستکبر که دم از دموکراسی می زنند بیان داشتند: امروز کسانی دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند که دستشان بر روی ماشه اتم است که می‌توانند تمام بشریت را نابود کنند و ماباید در این راستا حرکت کنیم که نه تنها به فکر تولید سلاح های کشتار جمعی و اتمی نباشیم؛ بلکه تمام سلاح های اتمی موجود را نیز از بین ببریم.

رهبران دینی به وظیفه خود عمل کنند

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله جوادی آملی وظیفه همه علمای ادیان مختلف را سنگین برشمردندو افزودند: همه ما در پیشگاه خداوند متعال مسئول هستیم و نباید به بیراهه برویم، بلکه باید به عنوان رهبران دینی جلوی جنگ جهانی سوم را بگیریم که اگر به وظیفه خودمان عمل کرده بودیم، جنگ جهانی اول و دوم و آن فجایع بشری هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

کد خبر 250244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز