سه‌شنبه ۷ آذر ۱۳۸۵ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه بورس: در شرایطی که قرار است سازمان بورس در محل ساختمان طبقه 19 حافظ مستقر شود، مسئولان شرکت بورس در اندیشه یافتن سقفی برای استقرار هستند.

علی رحمانی مدیر عامل شرکت بورس در گفت‌وگو  با همشهری با اعلام این خبر افزود: هیأت مدیره شرکت در حال انجام مقدمات کار و بررسی‌های لازم برای انتخاب محل مناسبی برای شرکت بورس است.

وی در پاسخ به این پرسش که طبق قانون چه وظایفی برای مدیر عامل شرکت بورس در نظر گرفته شده، گفت: وظایف مدیرعامل شرکت بورس در اساسنامه این شرکت قید شده و این وظایف عمدتاً شامل مباحث اجرایی شرکت است.

رحمانی در خصوص آغاز به کار رسمی فعالیت شرکت بورس تصریح کرد: هنوز مراحل ثبت شرکت به پایان نرسیده ضمن اینکه حکم رسمی مدیران شرکت بورس ابلاغ نشده ،پس از انجام این مراحل فعالیت رسمی شرکت بورس آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت بورس در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای این شرکت در نظر دارید چیست گفت: اولین اقدام تعریف ساختارها و تعیین چشم‌اندازهای آینده است. پس از آن باید مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت تعریف شود.

رحمانی همچنین در گفت‌وگو با اطلاع‌رسانی بورس از تعیین رئیس و نایب رئیس هیأت مدیره شرکت بورس خبر داد و  گفت: در نشستی که با حضور اعضای هیأت مدیره شرکت بورس برگزار شد، مصطفی امیدقائمی به عنوان رئیس و نصرالله برزنی به عنوان نایب رئیس هیأت مدیره انتخاب شدند.

وی درباره نشست مشترک اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و شرکت بورس خاطرنشان کرد:  محور اصلی بحث‌ها، نحوه فعالیت شرکت و چگونگی انتقال وظایف از سازمان به شرکت بود زیرا با تشکیل شرکت، عملیات بازار و فعالیت‌های اجرایی به شرکت بورس محول خواهد شد. وی تأکید کرد: در این نشست قرار شد تا کمیته مشترکی برای نحوه انتقال وظایف اجرایی تشکیل شود.

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص محل تشکیل شرکت خاطرنشان کرد: بخش عملیات بازار شامل سالن و سیستم معاملات در محل کنونی خود باقی خواهد ماند و بخش‌های اداری و پذیرش و بخش‌های دیگری که خیلی ارتباط مستقیم با بازار ندارند به ساختمان جدید منتقل خواهند شد.

رحمانی همچنین در گفت‌وگو با فارس در خصوص تفویض عملیات اجرایی به شرکت بورس گفت: لازمه کاهش تضاد منافع، تفکیک سیاستگذاری و نظارت از عملیات اجرایی است. این کار منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در قانون جدید بازار اوراق بهادار لحاظ شده است تصریح کرد: قانون جدید زمینه شکل‌گیری بازار سرمایه و بازار کالای مدرن را فراهم کرده است.

کد خبر 9659

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز