چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

گروه ورزشی: لیگ برتر والیبال ایران بعد از گذشت سه هفته نیمه‌تعطیل، دوباره با ظرفیت کامل از امروز با بازگشت تیم ملی از مسابقات جام بین‌قاره‌ای و با حضور پیکان تیم مدافع عنوان قهرمانی شروعی دوباره خواهد داشت.

البته در شرایطی که لیگ رسما تعطیل بود، سازمان لیگ اقدام به برگزاری چند بازی معوقه برای تیم دانشگاه آزاد تیم پانزدهم جدول کرد تا با توجه به افزایش بازی‌های پیش‌بینی شده برای به پایان بردن مسابقات دوره‌ای از برنامه‌هایش عقب نماند.

با وجود تعطیلی چند هفته‌ای لیگ و اضافه شدن تیم دانشگاه آزاد با دستور سازمان تربیت‌بدنی و در پیش بودن مرحله پلی‌آف، برگزاری مسابقات جام حذفی و برنامه‌هایی چون مسابقات کشورهای اسلامی احتمال فشردگی بازی‌ها در دور برگشت دور از ذهن نیست. موضوعی که دیروز در نشست ویژه اعضای هیات‌رئیسه سازمان لیگ یکی از موارد اصلی را تشکیل می‌داد و قرار بود راجع به مشکلات پیش رو و همچنین 12 تیمی شدن لیگ برتر در فصل آینده تصمیم گیری شود.

انجام بازی‌ها براساس برنامه قبلی

هفته چهارم لیگ برتر امروز در شرایطی آغاز می‌شود که به نظر می‌رسید با توجه به تعطیلی لیگ و اضافه شدن تیم دانشگاه آزاد، مسئولان سازمان لیگ برنامه ادامه بازی‌ها را با توجه به 15 تیمی شدن تغییر دهند. با توجه به عدم تغییر در برنامه‌ریزی قبلی تیم دانشگاه آزاد که در آخرین لحظات به عنوان تیم پانزدهم وارد عرصه لیگ برتر در طول 11 هفته باقیمانده به پایان بازی‌های دور رفت غایب بزرگ بازی‌های چهارشنبه‌ها موسوم به روز والیبال خواهد بود و تنها می‌تواند بازی‌هایش را در میان هفته انجام دهد.

سایپا و پیکان در خانه والیبال

امروز در تهران پیکان و سایپا در خانه والیبال به ترتیب با دو تیم ارتعاشات صنعتی ایران و برق کرمان روبه‌رو می‌شوند. پیکان قهرمان دوره پیش که به دلیل شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان غایب بزرگ هفته‌های اولیه لیگ برتر بود در نخستین گام با ارتعاشات دیدار می‌کند. حریف پیکان که 2 روز پیش مغلوب دانشگاه آزاد شده بودانگیزه‌های بالایی در این بازی دارد. پیکان که به دلیل بیماری و خستگی دو ملی‌پوش خود روز یکشنبه مقابل دانشگاه آزاد به میدان نرفت با انجام یک جلسه تمرینی در خانه والیبال در حالی ساعت 18 روبه‌روی ارتعاشات می‌ایستد که همگان در انتظار رونمایی از پیکان مدل جدید بدون مصطفی کارخانه هستند.

پیکان با وجود حفظ بافت سال گذشته‌اش این بار با کادر فنی جدید متشکل از معمری، برقی و سلطانی به سرپرستی مرتضی عهدی به دنبال تکرار افتخارات گذشته‌ است. پیکان برای کسب قهرمانی سنتی‌اش جدا از سایپا، رقیب همیشگی باید با مدعیان تازه‌ای مثل پتروشیمی، داماش و کاله آمل هم رقابت کند.

تنها تفاوت پیکان نسبت به فصل قبل، حضور آرش کمالوند در ترکیب اصلی این تیم به جای محمد ترکاشوند است و سایر بازیکنان این تیم را همان چهره‌های آشنای قبلی از جمله امیر حسینی، پیمان اکبری، علی حسینی، محمد محمدکاظم، محمد موسوی و حسام بخششی تشکیل می‌دهند.

قبل از بازی پیکان با ارتعاشات، سایپا نایب‌قهرمان فصل پیش ساعت 16 با برق کرمان دیدار می‌کند. سایپا با در اختیار داشتن تمام مهره‌های کلیدی‌اش در اندیشه پیروزی قاطع مقابل نماینده کرمان است تا همچنان در رقابت بر سر صدرنشینی از تیم داماش گیلان عقب نماند. صائبی با بودن معروف، نظری افشار، ترکاشوند، حامد رضایی، محمدی‌نژاد، عندلیب و ایوانف بازیکن تیم ملی بلغارستان بعید به نظر می‌رسد که در برابر سرمربی و دو بازیکن صرب برق غافلگیر شود.

کاله، تیمی پرتماشاگر

 کاله آمل از مدعیان جدید قهرمانی این فصل امروز در حالی برای دومین بار میزبانی یک تیم لیگ برتری با سابقه همچون گل‌گهر سیرجان را تجربه می‌کند که یکی از پرتماشاگرترین تیم‌های حاضر در لیگ است. کاله با عطایی، مربی تیم ملی و تجربه حسن منصوری هر دو دیدار قبلی‌اش را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و تنها دیدارش با پیکان از هفته اول به تعویق افتاده است. گل‌گهر از 3 بازی قبلی خود تنها برابر سنگ‌آهن بافق به پیروزی رسیده است.در مشهد، خراسان رضوی میزبان بازرگانی جواهری گنبد است.

برخورد نمایندگان والیبال این دو شهر همواره دیدنی بوده و میزبان با هدایت جبار قوچانی‌نژاد و دو بازیکن صاحب‌نام خارجی میلوشوویچ قزاق و کارلوس ونزوئلایی در اندیشه تصاحب هر 2امتیاز این بازی است. مهم‌ترین پیروزی نماینده گنبد در 3 هفته اولیه لیگ برتر، برد مقابل پتروشیمی، تیم مصطفی کارخانه بوده است.پتروشیمی که در هفته‌های اخیر توانسته احسن‌الله شیرکوند لیبروی باتجربه تیم ملی را جذب کند، امیدوار است با تمرینات منظم چند هفته اخیر بتواند تیم خوب بانک کشاورزی را شکست دهد. بانک کشاورزی با 2 برد و 2 باخت در مکان چهارم جدول جای دارد.

دو دیدار دیگر امروز در بافق یزد و ارومیه انجام می‌شود. در ارومیه شاگردان کارگرپیشه که پس از باخت خانگی به پرسپولیس به شدت مورد انتقاد تماشاگران قرار گرفتند با داماش روبه‌رو می‌شوند و در بافق، سنگ‌آهن میزبان پرسپولیس تهران است.

کد خبر 96543

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز