چهارشنبه ۶ آبان ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بیست‌وسومین دوره لیگ برتر والیبال ایران امروز در حالی با انجام 5 دیدار در تهران و شهرهای دیگر کشورمان آغاز می‌شود که همچنان رایزنی‌ها برای حضور دانشگاه آزاد و افزایش سقف 14 تیم بسته شده از سوی سازمان لیگ ادامه دارد.

 تا آخرین لحظه تصمیم بر این بود که با ادغام دو تیم نماینده خراسان و دانشگاه آزاد تحت عنوان یک تیم واحد، حواشی روزهای اخیر خاتمه پیدا کند و تا به نتیجه رسیدن نهایی این مسئله قرار شد دیدار تیم‌های والیبال برق کرمان و خراسان رضوی از هفته اول برگزار نشود. هفته اول بازی‌ها در غیاب پیکان تیم مدافع عنوان قهرمانی- که پنجشنبه به مسابقات باشگاه‌های جهان در قطر می‌رود- آغاز می‌شود و به همین دلیل کاله، حریف هفته اول تیم مدافع عنوان قهرمانی با قرعه استراحت روبه‌رو شده است.

در میان بازی‌های هفته اول، رویارویی دو تیم داماش گیلان و پتروشیمی نمایندگان شمال و جنوب همه دیدارهای دیگر را به نوعی تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و تقابل دو مربی موفق از دو نسل متفاوت با جمعی از بهترین‌های والیبال، بی‌شک جذاب‌ترین دیدار آغاز لیگ برتر فصل جاری محسوب می‌شود.

سابقه رویارویی معدنی و کارخانه در سال‌های اخیر دو بار بوده است؛ سال 86، پیکان با سرمربیگری کارخانه توانست رقیبش را که در ابتدای مربیگری هدایت استیل‌آذین را برعهده داشت در دو بازی رفت و برگشت، مغلوب کند. این بازی رویارویی سوم این دو تیم خواهد بود که به خاطر حضور بازیکنان مطرح در ترکیب دو تیم داماش و پتروشیمی و موفقیت‌های
 به دست آمده توسط معدنی با تیم ملی مطمئنا متفاوت‌تر از دو سال پیش خواهد بود.

معدنی: احترام خاصی برای کارخانه قائلم

حسین معدنی که بسیار امیدوار است با نفرات مطرحی چون علیرضا نادی، مهدی مهدوی، مجتبی عطار، حمزه زرینی، آرش کشاورزی، حامد باقرپور و احمد بابایی داماش را در این فصل در زمره مدعیان قهرمانی قرار دهد، قبل از بازی با پتروشیمی در مورد کارخانه می‌گوید: «کارخانه برای والیبال ایران اقدامات مثبتی انجام داده است.

ایشان به عنوان پیشکسوت مربیان داخلی دارای تجارب ارزشمندی است و من برایشان احترام خاصی قائلم.»

سرمربی تیم ملی و داماش در مورد حریف امروز تیمش گفت: «شناخت چندانی از پتروشیمی ندارم. تنها می‌دانم که به جز بازیکنان خوب داخلی از دو بازیکن خارجی هم بهره می‌برند.»

کارخانه: به معدنی تبریک می‌گویم

از سوی دیگر کارخانه که برای نخستین بار خارج از تهران به هدایت یک تیم باشگاهی مشغول شده است، آرامش موجود در تیم پتروشیمی را یک امتیاز بزرگ می‌داند. وی درباره بازی با داماش و معدنی گفت: «به معدنی تبریک می‌گویم که توانست در شروع رسمی مربیگری‌اش با نتایجی خوب به والیبال ایران اعتبار دهد.

به نظر من داماش با جمعی از ملی‌پوشان بزرگ والیبال ایران در فصل جاری یک مدعی تمام‌عیار خواهد بود و تیم ما نیز با پشت‌سر گذاشتن دوران آماده‌سازی مناسب و بازیکنانی با توانایی و پشتکار فراوان به دنبال کسب عنوان قهرمانی این فصل است، اگرچه رسیدن به این عنوان با توجه به حضور مدعیانی چون داماش، کاله آمل، سایپا و پیکان کار سختی خواهد بود.»

سایر دیدارهای هفته

در سایر بازی‌های هفته اول در تهران پرسپولیس تیم تازه‌وارد به لیگ برتر که همچنان منتظر «ایمان‌ قلی‌اف» کاپیتان تیم ملی قزاقستان است، در خانه والیبال تهران با ارتعاشات صنعتی ایران روبه‌رو می‌شود.

محمد منصوری، بهزاد به‌نژاد، روح‌الله کولیوند، سعید مصطفی‌وند و مهدی بازارگرد در پرسپولیس و امیرحسین معززی‌خواه، محمدرضا سلیمانی، سامان فائزی و معین رحیمی چهره‌های آشنای دو تیم را تشکیل می‌دهند. سرمربیگری ارتعاشات برعهده فرهاد داخم است. در آن سوی میدان نیز امیر حیدری، محمدرضا دامغانی و نادر حصاری ترکیب 3نفره کادر فنی پرسپولیس را تشکیل داده‌اند.

در کرمان، برق این شهر در دومین فصل حضور پیاپی‌اش در لیگ برتر این بار با یک سرمربی خارجی و جمعی از بازیکنان متوسط به دنبال تجربه تازه‌ای است. برق امروز میزبان نماینده بدون نام خراسان رضوی است که هیچ نشانی از یک تیم حاضر در لیگ برتر ندارد.

در بافق یزد نیز سنگ‌آهن با تیم ارومیه بازی می‌کند. تیم فعلی ارومیه که جانشین فولاد تیم سوم فصل پیش شده است به سختی توانست تا چند روز به شروع مسابقات تعداد بازیکنانش را به 6 نفر برساند.

یدالله کارگرپیشه ، سرمربی سابق تیم ملی، مسئولیت هدایت نماینده ارومیه را در این فصل از لیگ برتر برعهده دارد اما معلوم نیست این تیم بتواند انتظارات بالای مردم والیبال‌دوست پایتخت سابق والیبالی ایران را برآورده کند.

در گنبد نماینده این شهر والیبال‌خیز نیز که همانند گذشته از مشکلات مالی در رنج است میزبان بانک کشاورزی تهران است.

بانک کشاورزی دوباره با مسعود آرمانی به لیگ برتر بازگشته است. بازی در گنبد و گرفتن امتیاز از این تیم، کار بسیار مشکلی برای نماینده پنجم تهران خواهد بود.

نایب‌قهرمان در سیرجان

سایپا، نایب‌قهرمان فصل پیش که باثبات‌ترین تیم این فصل لقب گرفته با حفظ بازیکنان کلیدی‌اش و جذب محمد ترکاشوند و ایوانوف، ملی‌پوش سابق بلغارستان مدعی اول قهرمانی امسال است. سایپا در نخستین گام به دیدار گل‌گهر سیرجان می‌رود؛ تیمی که همیشه در خانه‌اش حریفی خطرناک برای تیم‌های میهمان است. گل‌گهر در این فصل با تغییرات زیادی که داشته است فقط به بقا در لیگ برتر می‌اندیشد.

کد خبر 93871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز