دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: پیکان به عنوان نخستین تیم ایرانی و به عنوان قهرمان چندین‌ساله باشگاه‌های آسیا، روز 7 آبان‌ماه تهران را به مقصد دوحه برای شرکت در پنجمین دوره مسابقات باشگاه‌های جهان ترک می‌کند.

قهرمان لیگ برتر ایران در حالی نخستین حضورش را در جمع تیم‌های برتر باشگاهی جهان تجربه می‌کند که به خاطر مشکلات بسیار از جمله آغاز لیگ برتر ایران نتوانسته مثل همیشه از تعدادی بازیکنان شاخص سایر تیم‌های داخلی استفاده کند. از سوی دیگر حضور چند بازیکن خارجی از جمله گودی فیهلو ملقب به جیبا کاپیتان برزیلی و کالوی کوبایی هم با مشکل مواجه شد تا پیکان با همان بازیکنانی راهی مهم‌ترین رویداد جهانی شود که قرار است در فصل جاری در ترکیب این تیم در مسابقات لیگ برتر ایران بازی کنند.

 نقطه قوت پیکان

علی معمری، سرمربی جدید پیکان بدون هیچ واهمه‌ای از رویارویی با تیم‌های پرآوازه جهان و همگروه هایش سی‌مد برزیلی قهرمان آمریکای جنوبی و «پی‌جی اسکرای» لهستان به یکدست بودن پیکان اشاره می‌کند و این نکته را مهم‌ترین تفاوت عمده نماینده ایران با سایر تیم‌های شرکت‌کننده می‌داند: «تنها تیمی هستیم که با ترکیبی یکدست از بازیکنان خودی در مسابقات حضور خواهیم داشت.»

معمری در حالی از تیمش به عنوان تنها تیم بدون بازیکن خارجی یاد کرده است که به جز پیکان، تیم‌های الزمالک مصر و سی‌مد برزیل هم شرایطی درست شبیه به قهرمان باشگاه‌های آسیا دارند. مصدومیت پیمان اکبری و امین معمری در تمرینات آماده‌سازی هم از جمله موضوعات دیگری است که باعث نگرانی سرمربی پیکان شده و او این موضوع را نیز در زیاد شدن فاصله تیمش با حریفان بی‌تاثیر ندانست: «یکی از مسائل مهمی که باعث زیاد شدن فاصله پیکان با سایر تیم‌های شرکت‌کننده شده به جز عدم جذب بازیکن خارجی کلیدی، آسیب‌دیدگی پیمان اکبری کاپیتان تیم و امین معمری است.»

هماهنگی با فرمول طلایی

سرمربی پیکان بابت یک موضوع بسیار خوشحال است و آن هماهنگی بازیکنانش با شیوه فرمول طلایی است که برای نخستین بار قرار است در مسابقات باشگاه‌های جهان اجرا شود. براساس شیوه فرمول طلایی تیم دریافت‌کننده سرویس مجاز به حمله از جلوی تور نخواهد بود و پاسور باید بازی را از منطقه عقب با بازیکنان پشت‌خط‌زن یا قطر پاسور به جریان بیندازد. پیکان در این خصوص در ابتدا نقطه امیدش به محمد محمدکاظم و سپس محمود موسوی عراقی است که موسوی با وجود آنکه به طور تخصصی یک بازیکن سرعتی است اما همانند یک بازیکن قدرتی پشت‌خط‌زن هم می‌تواند ظاهر شود.

معمری در این خصوص می‌گوید: «مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که به خوبی توانستیم بازیکنان را با فرمول طلایی هماهنگ کنیم. فکر نمی‌کنم حین برگزاری مسابقات مشکلی از این بابت تیم را تهدید کند.» پیکان در چند هفته اخیر در تمامی دیدارهای تدارکاتی داخلی با حریفان خود با این شیوه بازی کرده است و این در حالی بود که حریفان با همان شیوه مرسوم فعلی در برابرش ظاهر شدند.

مصاف با نماینده برزیل در اولین دیدار

پیکان در اولین روز این بازی‌ها در روز 12 آبان‌ماه با سی‌مد برزیل روبه‌رو می‌شود.معمری درباره آشنایی‌اش با این تیم می‌گوید: «هیچ شناختی از حریفان‌مان در گروه B نداریم. قهرمان برزیل که به عنوان نماینده آمریکای جنوبی برای حضور در این رقابت‌ها معرفی شده، تیمی کاملا ناشناخته برای ماست. از نماینده لهستان هم هیچ شناختی نداریم و فقط چند فیلم از العربی قطر تهیه کرده‌ایم که آن هم نمی‌تواند زیاد تاثیرگذار باشد چراکه بازیکنان خارجی این تیم تغییر کرده‌اند.»

پیکان به ترتیب در دور مقدماتی با تیم‌های سی‌مد برزیل، پی‌جی اسکرای لهستان و العربی قطر دیدار می‌کند و تنها در صورت دستیابی به یکی از عناوین اول و دوم گروهش، قادر به حضور در مرحله پایانی خواهد بود. در غیر این صورت پیکان به همراه 3 تیم بازمانده صعود از دور مقدماتی هرکدام با کسب عنوان مشترک پنجم تا هشتمی 30 ‌هزار دلار جایزه نقدی دریافت خواهند کرد. این در حالی است که از کل جایزه 750 هزار دلاری این مسابقات سهم هرکدام از تیم‌های اول تا چهارم به ترتیب 250، 170، 120 و 90 هزار دلار تعیین شده است.

کد خبر 93704

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز