سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه شهری: 10 آذر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با توجه به فرارسیدن فصل سرما و احتمال افت فشار گاز، بابت اخلال در سوخت‌گیری اتوبوس‌های گازسوز ابراز نگرانی شد.

رئیس شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش حسین‌نیا، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران در جلسه دیروز شورا ضمن اینکه خواستار اجرایی شدن طرح جامع سیستم گازرسانی شهر تهران شد، گفت: هم‌اکنون 7 هزار دستگاه اتوبوس در شهر تهران داریم که براساس طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک باید به 11 هزار دستگاه افزایش یابد.

علیرضا دبیر، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز گفت: هر سال اعلام می‌شود که مشکل جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی اتوبوس قرار است برطرف شود اما به آن عمل نمی‌شود و بار این کاستی‌ها در قالب عدم امکان خدمات‌رسانی بموقع شرکت واحد بر دوش مردم سنگینی می‌کند.

وی افزود: بهتر است برنامه زمان‌بندی شرکت گاز برای اجرایی شدن وعده‌های مربوط به احداث جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی برای اتوبوس‌های گازسوز در تهران اعلام شود.

10آذر مدیرعامل شرکت گازرسانی تهران در پاسخ به نگرانی‌های اعضای شورای شهر بابت احتمال افت فشار گاز در زمستان جاری و به دردسر افتادن مردم، اطمینان داد که امسال در فصل زمستان مشکل افت فشار گاز وجود نخواهد داشت.

وی همچنین خطاب به آن دسته از شهروندان تهرانی که تمایل به دریافت کنتور جداگانه هستند، گفت: همه مجتمع‌های مسکونی می‌توانند نسبت به دریافت کنتور مستقل اقدام کنند.  به گزارش همشهری، دیروز شورای شهر تهران مبلغ 916 میلیارد و600 میلیون ریال اعتبار برای سال آینده شرکت گاز تهران به دولت و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد.

10آذر عباس شیبانی، دیگر عضو شورای شهر تهران طی نطقی ضمن معرفی بنیاد حضرت مهدی(عج) به شورای شهر و اقدامات و فعالیت‌های این بنیاد که با هدف جلوگیری از برخی انحرافات پیش آمده در فلسفه انتظار امام غایب شیعیان صورت گرفته، خواستار دریافت کمک از سوی مدیریت شهری و سایر نهادها برای ترویج هرچه مؤثرتر انتشارات و ترویج و آموزش مباحث مطروحه از سوی این بنیاد شد.

در ادامه جلسه، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مشکلاتی که در قالب پیشنهادهای مطرح شده برای فعالیت ناشران، توزیع‌کنندگان و کتابفروشان در اماکن مسکونی به‌وجود می‌آید، تاکید کرد: این نوع حمایت از گروه‌های صنفی، نظم شهر را مختل می‌کند.  

اعضای شورای شهر تهران10آذر همچنین موضوع لایحه ساماندهی فرایند حمایت از ناشران، توزیع‌کنندگان و کتابفروشان را بررسی کردند، اما این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه شورای شهر بازگشت تا با دقت بیشتر و به شکل مناسب‌تری ظرف یک ماه آینده برای تصویب و تصمیم‌گیری نهایی به شورای شهر بازگردانده شود.

کد خبر 96538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز