گروه اقتصادی: با روند خصوصی‌سازی‌ در شرکت گاز باید خدمات این شرکت به مشترکان در مقابل حوادث ناشی از نشت گاز و یا قطع ناخواسته جبران شود.

براساس قانون بودجه سال‌جاری، شرکت ملی گاز موظف بود تا مشترکان را در مقابل حوادث ناخواسته بیمه کند.براساس این مصوبه هزینه بیمه از مشترکان دریافت می‌شود که براساس قانون مصوب مجلس این هزینه در مناطق روستایی 250 ریال و در مناطق شهری 500 ریال است.

این مصوبه مجلس از ابتدای سال باید اجرا می‌شد ولی هنوز اجرایی نشده است.
براساس اعلام شرکت ملی گاز تاخیر در اجرای قانون مشکل متن آن بود که موجب تاخیر در اجرای آن شد ولی مدیرعامل این شرکت به ایسنا اعلام کرده که بیمه مشترکان گاز در زمستان امسال اجرایی می‌شود.

مصطفی کشکولی اعلام کرده که در حال حاضر مزایده انتخاب شرکت بیمه برای همه استان‌ها در حال انجام است و با خاتمه این مرحله به‌نظر می‌رسد در هفته آینده نهایی شود. هنوز سقف پوشش بیمه‌ و جزئیات آن که خسارت در چه شرایطی پرداخت می‌شود مشخص نیست.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران افزود: به محض مصوب‌شدن، با شرکت‌ بیمه‌ای که برنده شود، قرارداد امضا و از همان موقع شرکت گاز متعهد می‌شود.وی درباره‌ بیمه‌ مشترکان شهری و روستایی گاز طبیعی گفت: موضوع بیمه مشترکان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده و در قانون بودجه امسال هم هست، ولی مصوبه‌ قبلی اشکالاتی داشت که رفع آن مدتی طول کشید.

کشکولی خاطرنشان کرد: در این رابطه به جای بیمه واحدهای مسکونی نوشته شده بود بیمه مشترکان گاز و این در حالی است که گاهی یک مشترک، 5 واحد مسکونی را در بر می‌گیرد؛

به این ترتیب نامه‌ای نوشتیم که این مشکل اصلاح شد.  به گفته‌ کشکولی سپس موضوع بیمه مشترکان در شهریورماه در مجمع عمومی شرکت گاز مصوب شد. همچنین در آن مصوبه گفته شده بود که شرکت‌های گاز استانی آماده‌سازی این کار را انجام دهند، ولی به‌نظر ما باید مزایده انتخاب شرکت بیمه برای بیمه مشترکان متمرکز باشد که هم‌اکنون در دستور کار هیأت‌مدیره شرکت ملی گاز است و به‌نظر می‌رسد تا هفته آینده نهایی شود.

گفتنی است، براساس این مصوبه به شرکت‌های گاز استانی اجازه داده می‌شود در هر دوره مبلغ 250 ریال از هر واحد مسکونی روستایی و 500 ریال از هر واحد مسکونی شهری دریافت تا نسبت به بیمه مالی و جانی مشترکان گاز طبیعی در مقابل حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی اعم از حوادث انفجاری، آتش سوزی و مسمومیت‌ها اقدام کنند.

سقف تعهدات بیمه گر با توجه به حق بیمه مشخص‌شده از طریق اعلام مزایده بین شرکت‌های بیمه‌گر تعیین خواهد شد.

کد خبر 96151

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز