همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به وزیر راه و ترابری خواستار الزام ناوگان اتوبوس رانی و قطارهای مسافری به رعایت حقوق مادی و مکتسبه فیلم های سینمایی شد

به گزارش روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پی پخش آثار سینمایی در ناوگان اتوبوسرانی و قطارهای مسافربری کشور سیدمحمدحسینی طی نامه ای به حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری اعلام داشت: دسترسی آسان همگان به نسخه ویدیویی فیلم در مراکز عرضه محصولات فرهنگی به منزله مجاز بودن نمایش آن آثار در سیستم های حمل و نقل مذکور نیست.

متن نامه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت راه و ترابری به شرح است:

به استحضار می رساند، مسئله پخش فیلم های سینمایی ایرانی در شبکه ریلی و اتوبوس رانی کشور از گذشته تا حال محل مناقشات تهیه کنندگان سینمای ایران به عنوان صاحبان حقوق فیلم های سینمایی با مدیران و معاونت های محترم مربوط در آن وزارتخانه بوده است.

به عبارت روشن تر، پخش آثار سینمایی در ناوگان اتوبوس رانی و قطارهای مسافربری، مستلزم رعایت حقوق مادی و مکتسبه تهیه کنندگان فیلم هاست و دسترسی آسان همگان به نسخه ویدیویی فیلم ها در مراکز عرضه محصولات فرهنگی به منزله مجاز بودن نمایش آن آثار در سیستم های حمل و نقل مذکور نیست.

در این خصوص معاونت های امور سینمایی وقت این وزارتخانه در گذشته به دفعات با مدیران بخش های میانی در آن وزارتخانه طرح موضوع کرده اند ولی متاسفانه همکاری لازم و نتیجه خاصی عاید نشده است.

خواهشمند است با صدور دستور لازم، زمینه ای را فراهم نمایید تا جلسات تشریک مساعی و اتخاذ تصمیم در این خصوص با حضور معاونت ها یا مدیران مسئول و مربوط از سوی وزارتین فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه و ترابری منعقد گردد و متعاقبا راه های تحصیل رضایت مالکان فیلم ها که رعایت حقوق آنها شرعا و قانونا ضروری است، ترسیم و مشخص گردد.

کد خبر 96493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز