یکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۴
۰ نفر

گروه ادب و هنر: مدیرکل دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تکذیب سیاسی بودن سفر هیات تجاری آمریکایی برای شرکت در نخستین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی پکو اعلام کرد:

این هیات برای حضور فرهنگی و تجاری در این نمایشگاه به ایران می‌آید و این حضور ارتباطی با مسائل سیاسی ندارد.

جلال ذکایی در نشست خبری نخستین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی کشورهای عضو اکو (پکو) با اشاره به اینکه این نمایشگاه، نخستین نمایشگاه تخصصی در حوزه کشورهای اکوست، گفت: برپایی این نمایشگاه در پی اجلاس سران چاپ کشورهای عضو در سال 1385 در تهران و به‌دنبال تصویب آن از سوی روسای سازمان‌های توسعه تجارت کشورها از 28 آبان در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایشگاه به‌دلیل همزمانی ریاست ایران بر این سازمان مهم منطقه‌ای از یک‌سو و یدک کشیدن عنوان نخستین نمایشگاه تخصصی کشورهای عضو اکو دارای اهمیت ویژه‌ای در مبادلات فرهنگی و اقتصادی منطقه به شمار می‌آید.

رضا رضایی رئیس اتحادیه صادرکنندگان چاپ و رئیس نمایشگاه هم با اشاره به ضرورت حضور صنعت چاپ و بسته‌بندی کشور در بازار گسترده این منطقه که جمعیتی بالغ بر 400 میلیون نفر را شامل می‌شود، گفت: این نمایشگاه می‌تواند سکوی پرش چاپ و بسته‌بندی ایران برای تبدیل شدن به قطب بزرگ منطقه به‌شمار آید.

در این نشست مسعود فرشی فرید، مدیر اجرایی این نمایشگاه هم با اشاره به حضور 300شرکت چاپ و بسته‌بندی کشور و 30 شرکت معتبر بین‌المللی این حوزه گفت: در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ ایرانی، ترک، پاکستان،  قرقیزستان و همچنین اتحادیه‌های چاپ و بسته‌بندی کشورهای دیگر این اتحادیه مهم منطقه‌ای حضور دارند.

وی فضای این نمایشگاه را 10هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: پاویون‌های اقتصادی کشورهای اروپایی و کشورهای عضو اکو در این نمایشگاه تشکیل می‌شود و تاکنون کشورهای روسیه، آمریکا، بلژیک و آلمان برای حضور در این بخش اعلام آمادگی کرده‌اند

کد خبر 92615

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز