اصفهان- کامران شیرزادی- خبرنگار همشهری: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت: با وجود اهمیت بسته‌بندی در صنایع دستی، هیچ یک از هنرمندان اصفهانی از آن استقبال نمی‌کنند.

غلامعلی فیض‌اللهی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان طی سال‌های اخیر در زمینه بسته‌بندی صنایع دستی طرح‌هایی اجرا کرده است،  اما این فعالیت‌ها برای نهادینه کردن استفاده از بسته‌بندی مناسب نبوده و هنرمندان نیز آنگونه که باید از این طرح استقبال نکرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: تنها شرط ورود صنایع دستی به بازار‌های جهانی استفاده از بسته‌بندی مناسب است که متاسفانه هنرمندان اصفهانی با بی‌تفاوتی از کنار آن می‌گذرند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان،  کامل نبودن اقدامات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بسته‌بندی، کم‌اهمیت بودن بسته‌بندی در نگاه هنرمندان و سنتی فکر کردن صنعتگران را  از جمله دلایل موفق نبودن این طرح در اصفهان عنوان کرد.

فیض‌اللهی همچنین گفت : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در عمل به وعده خود مبنی بر در اختیار گذاشتن بسته‌بندی به‌صورت رایگان به هنرمندان اصفهانی کوتاهی کرده و هیچ یک از صنعتگران اصفهانی تاکنون این بسته‌بندی‌ها را دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اتحادیه‌ها باید از طریق همفکری با مراکز علمی و دانشگاهی در این زمینه،  صنعت بسته‌بندی صنایع دستی در کشور را به‌صورت علمی گسترش دهند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه تنها تعداد اندکی از آثار میناکاری در استان با بسته‌بندی به فروش می‌رسد، اضافه کرد: در حال حاضر شناسنامه‌دار کردن تولیدات صنایع دستی و استفاده از بسته‌بندی 2 شرط اساسی برای ورود به بازار‌های جهانی  است که هنرمندان ایرانی و به‌ویژه اصفهانی با بی‌تفاوتی با آن برخورد می‌کنند و به این باور نرسیده‌اند که بازاریابی جهانی در زمینه صنایع دستی به این 2 عامل اساسی
 بستگی دارد.

کد خبر 96416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز