مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

لصفهان- خبرنگار همشهری: رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان گفت:

با توجه به اینکه معاینه فنی اتوبوس‌های شهری براساس دستورالعمل وزارت کشور بر عهده سازمان پایانه‌های استان است، اما تاکنون معاینه فنی اتوبوس‌ها ی این شهر به‌صورت تمام مکانیزه انجام نشده است.

دکتر جمشید جمشیدیان افزود: تامین ایمنی تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌ها یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری است اما طبق دستورالعمل وزارت کشور، شهرداری متولی معاینه فنی خودروهای سبک و نیمه سبک است وسازمان پایانه‌های استان این وظیفه را بر عهده دارد وبه نظر می‌رسد معاینه فنی خودروهای سنگین شهری
به خصوص اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های شهری مغفول مانده است.

وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیری از سوی وزارت کشور برای معاینه فنی اتوبوس‌های شهر اصفهان با اشاره به تعامل شهرداری اصفهان در این باره با شورای هماهنگی حمل و نقل استان، از اختصاص اعتبار برای راه‌اندازی خط مکانیزه معاینه فنی اتوبوس‌های شهر اصفهان از سوی وزارت کشور خبر داد و اظهار امیدواری کرد این خط تا شهریورماه سال آینده راه‌اندازی شود.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان با اشاره به اینکه معاینه فنی اتوبوس‌های سطح شهر توسط شهرداری به‌صورت نیمه مکانیزه انجام می‌گیرد، تا کید کرد: معاینه فنی اتوبوس‌ها به‌صورت تمام مکانیزه به‌منظور افزایش ضریب ایمنی بسیار مهم و مستلزم ساز و کار اساسی است.

وی ادامه داد: در مراکز معاینه فنی مکانیزه، اتوبوس‌ها، به طور کامل و دقیق از نظر ترمز، میزان فرمان، چراغ، کدری دود خروجی از اگزوزها، روغن‌سوزی، وضعیت لاستیک‌ها، برف‌پاک‌کن، آینه‌ها، چراغ‌ها، سلامت شیشه‌ها و موارد دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند بنابراین شهروندان با خیال راحت  با این وسیله نقلیه عمومی سفر می‌کنند.

رئیس ستاد معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان به دریافت برچسب معاینه فنی خودرو‌های سبک به‌صورت غیرمجاز هشدار داد و افزود: با توجه به اینکه دریافت این برچسب کار آسانی نیست، برخی رانندگان با مراجعه به مراکز معاینه فنی حاشیه شهر و شهرهای اقماری این کلانشهر، برچسب معاینه فنی به‌صورت بصری دریافت می‌کنندکه این کار لطمه شدیدی به محیط‌زیست شهر اصفهان می‌زند.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های دیگر به غیر از شهرداری به این نکته توجه کنند که با
 فرا رسیدن فصل سرما و وارونگی هوا، میزان آلاینده‌ها در این شهر افزایش می‌یابد و بنابراین  صدور برچسب معاینه فنی خودرو می‌بایست به‌صورت اصولی و مکانیزه صورت گیرد

کد خبر 97252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز