دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین- ندا شریف: در دنیای رقابتی امروز، بسته‌بندی چیزی بیش‌تر از تکنولوژی بستن یا حفاظت از محصولات برای توزیع، ذخیره، فروش و مصرف است.

بسته‌بندی به شیوه جدید

ما هر روز با طرح‌های مختلف بسته‌بندی سر و کار داریم اما به دلیل یکنواختی به آن‌ها عادت کرده‌ایم و نسبت به کار سخت و خلاقیت نهفته در پشت آن بی‌توجه‌‌ایم، در صورتی که ساعت‌ها و حتی روزها برای طراحی آن وقت صرف شده است.

امروزه برای جلب توجه بیش‌تر مشتری و فروش بیش‌تر، به این صنعت به عنوان یک علم یا هنر نگاه می‌شود و جای تعجب نیست اگر یک بسته‌بندی حتی بیش‌تر از خود آن محصول هزینه‌بر باشد چرا که اکثر افراد بر اساس بسته‌بندی محصول در مورد آن قضاوت ‌می‌کنند و %98‌ افراد در یک سوپرمارکت در نگاه اول جذب بسته‌بندی شکیل یک محصول می‌شوند تا محتوا و کیفیت آن.

نمونه‌های زیر برای شما هم جالب خواهند بود.

- بسته‌بندی گوشت- این محصول طوری بسته‌بندی شده است که هنگام فاسد شدن برچسب آن با گرفتن آمونیاک تغییر رنگ می‌دهد. در واقع، برچسب میزان تازگی گوشت را نشان می‌دهد.

هرچه گوشت تازه‌تر باشد، برچسب روشن‌تر و هرچه گوشت مانده‌تر باشد، برچسب تیره‌تر می‌شود.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- این نوع بسته‌بندی توسط شرکت ژاپنی نائوتو فوکاساوا طراحی شده است.

جلد پاکت با پوست میوه‌های موز، کیوی و توت‌فرنگی پوشیده می‌شود. از ویژگی این بسته‌بندی آن که پوست طبیعی میوه‌ها، تازگی محصول را نشان می‌دهد و از دور نوع آبمیوه به‌راحتی قابل تشخیص است.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- با این مدل‌ها دیگر هنگام استفاده از چای کیسه‌ای مشکل افتادن نخ، داخل چای را نخواهید داشت.

بسته‌بندی به شیوه جدید

بسته‌بندی به شیوه جدید

- شرکت اسکن وود بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده وسایل چوبی آشپزخانه در دانمارک و صادر کننده محصولات خود به اروپا و خاورمیانه، با تبلیغ خاص خود قصد دارد این حقیقت را برساند که تولیدات این شرکت از مواد طبیعی ساخته شده و در کلیه مراحل تولید، به حفظ محیط زیست توجه کرده است.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- طراحان حرفه‌ای از طرح‌های جذاب، جالب، جدید و ساده که عاری از اطلاعات اضافی و گیج‌کننده باشند، استقبال می‌کنند. یک شرکت دستمال کاغذی، از طرح برش‌ میوه‌های تابستانی در محصولات خود استفاده کرده است که در عین سادگی، زیبایی خاص خود را داشته و معرف شرکت مورد نظر است.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- این بسته‌بندی تبلیغ جالبی برای عسل است. زنبور روی جعبه که انگار می‌خواهد داخل کندوی خود ‌برود، مشتری را به باز کردن در بسته و آگاهی از محتویات داخل آن تشویق می‌کند. با باز کردن در، تعدادی زنبور کاغذی به بیرون می‌ریزد. طرح داخل جلد و نقش روی درپوش شیشه عسل نیز همگی شکل زنبورند.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- این هم نمونه‌ای از بسته‌بندی شاد، جالب و متنوع برای تبلیغ آدامس.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- خوردن کره در پیک‌نیک و یا هواپیما معمولا مشکل است. بسیاری به علت نداشتن چاقو از انتخاب و خوردن آن در پیک‌نیک خودداری می‌کنند. در این بسته‌بندی سعی شده درپوش قوطی کره، شکل چاقو و چوبی باشد تا به‌راحتی بتوان با آن کره را روی نان مالید. کره با چهار طعم مختلف امکان انتخاب برای مشتری را فراهم می‌کند. 

بسته‌بندی به شیوه جدید

- این بسته‌بندی، ایده یک شرکت ژاپنی است. طرح روی جلد این کیک جالب است.

بسته‌بندی به شیوه جدید

- این شرکت هم به منظور فروش بیش‌تر کفش‌های خود که قبلا مد بوده است، از بسته‌بندی جدیدی که تبلیغ بهتری برای این برند است، استفاده کرده است. این تبلیغ جذابیت بیش‌تری دارد و مشتریان بیش‌تری را جذب می‌کند. 

  بسته‌بندی به شیوه جدید

  www.boredpanda.com

کد خبر 144626
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز