چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۱
۰ نفر

گروه حوادث: تبهکار مخوفی که در جریان فرار از محاصره ماموران، یکی از ماموران پلیس آگاهی استان تهران را به شهادت رسانده بود، روز گذشته به 6 فقره آدم ربایی و تجاوز به عنف اعتراف کرد.

ماجرای دستگیری این مرد تبهکار زمانی در دستور کار پلیس جنایی شهرستان کرج قرار گرفت که گزارش‌هایی درخصوص فعالیت‌های تبهکارانه یک مرد مخوف در اختیار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این گزارش‌ها حاکی از آن بود که مرد تبهکار به نام حسین، معروف به «سیامک مافی»، در پرونده سیاه خود چندین سابقه تجاوز به عنف در شهرستان‌های کرج و ساوجبلاغ دارد. این درحالی بود که این مرد مخوف آخرین بار در فاصله اندکی بعد از آزادی از زندان، بار دیگر به اتهام تجاوز به عنف از سوی پلیس قزوین تحت تعقیب قضایی قرار گرفته بود.

با توجه به اینکه متهم مکان مشخصی نداشت،  ماموران پلیس آگاهی استان تهران تمامی پاتوق‌های احتمالی وی را تحت کنترل نامحسوس قرار دادند تا اینکه سرانجام پیگیری‌های اطلاعاتی ماموران نتیجه داد و متهم ساعت 7:30  دوشنبه گذشته در خیابان حسابی مارلیک شناسایی شد.

فرار خونین

درحالی‌که با محاصره مخفیگاه مرد مخوف، ماموران قصد دستگیری وی را داشتند، مرد تبهکار متوجه حضور ماموران در محل شد و به سرعت خود را به‌خودروی پژو 405 خود رساند و بدون توجه به فرمان ایست ماموران پلیس، تلاش کرد از حلقه محاصره ماموران بگریزد.

او برای رسیدن به این هدف با سرعت سرسام آوری به سمت گروهبان یکم نظری از ماموران پلیس آگاهی که قصد دستگیری وی را داشت حرکت کرد و او را به‌شدت مجروح کرد و سپس با سرعت از محل متواری شد.

گروهبان نظری که به‌شدت مجروح شده بود، بلافاصله به بیمارستان تامین اجتماعی شهریار منتقل شد ولی تلاش پزشکان برای نجات وی بی‌نتیجه ماند و وی صبح روز سه‌شنبه 3 آذر به خاطر جراحات وارده به شهادت رسید.

در جست وجوی یک قاتل

پس از متواری شدن متهم سابقه دار، تحقیقات اطلاعاتی ویژه‌ای برای ردزنی وی آغاز شد و ساعاتی بعد ماموران از طریق منابع اطلاعاتی و تحقیقاتی خود، محل اختفای قاتل تبهکار را در حسین آباد مهرشهر کرج شناسایی کردند و 3 ساعت بعد وی را بار دیگر در محاصره قرار دادند.

مرد تبهکار پس از آنکه متوجه حضور ماموران در محل شد،  بار دیگر بدون توجه به فرمان ایست پلیس تلاش کرد بگریزد و به این خاطر وارد یکی از ساختمان‌های مسکونی اطراف شد و با گروگان گرفتن اعضای خانواده‌ای،  ماموران را تهدید کرد چنانچه اجازه فرار به وی را ندهند،

به اعضای خانواده آسیب خواهد رساند اما وقتی متوجه شد منطقه کاملاً در محاصره پلیس است و این نقشه وی نیز به نتیجه نخواهد رسید،  گروگان‌ها را رها و از طریق پشت بام به خیابان مجاور فرار کرد که در این زمان ماموران با توجه به قانون به‌کار‌گیری سلاح، او را از ناحیه کتف مورد هدف گلوله قرار دادند و موفق به دستگیری وی شدند.

اعترافات تازه در پرونده یک تبهکار

سردار علیرضا اکبرشاهی- فرمانده انتظامی استان تهران- روز گذشته با اعلام خبر دستگیری این متهم، با اشاره به سوابق متعدد کیفری وی گفت: متهم دستگیر شده دارای چندین فقره محکومیت کیفری به اتهام‌های آدم ربایی مسلحانه،  اخاذی،  سرقت،  ایجاد ضرب و جرح عمدی،  مزاحمت،  مظنونیت به قتل عمدی،  قدرت نمایی،  کیف قاپی و تجاوز به عنف است که آخرین اقدامات مجرمانه وی پس از آزادی،  6 فقره تجاوز به عنف به دختران و زنان در شهرهای کرج،  هشتگرد، ساوجبلاغ و قزوین است.

این مرد در اعترافات جدید خود در آخرین مرحله، به تجاوز به زن جوانی در کرج اعتراف کرد و مدعی شد که بعد از ربودن، وی را به خانه‌ای متروکه در اطراف کرج کشانده وبا تهدید، او را مورد تجاوز قرار داده است. این مرد در اعترافات خود به ماموران گفت: بعد از آنکه این زن را مورد تجاوز قرار دادم وی را با تهدید به اینکه درصورتی که ماجرای ربوده شدن را به پلیس اطلاع دهد خواهم کشت،  رها کردم.

آیا از این تبهکار شکایت دارید؟

سردار اکبرشاهی در ادامه گفت: با توجه به سوابق کیفری و جرایم متعدد
صورت گرفته از سوی متهم، بازپرس حسینی رازلیقی- رئیس شعبه یک دادسرای کرج- دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرد تا چنانچه افرادی در شهرستان‌های استان تهران و همچنین سایر استان‌ها از سوی این فرد شرور مورد اخاذی،  تجاوز به عنف، کیف‌قاپی و سرقت قرار گرفته‌اند با مراجعه به شعبه اول دادسرای کرج یا پلیس آگاهی استان تهران اقدام به طرح شکایت کنند.

تشییع جنازه شهید نظری

صبح 4آذر،  پیکر شهید نظری از مقابل محل کارش در میدان طالقانی کرج با حضور مقامات انتظامی، قضایی و فرماندار کرج تشییع شد.

فرمانده انتظامی استان تهران با تبریک و تسلیت به خانواده این شهید گفت: پلیس در راستای ایجاد امنیت در جامعه و ارتقای آن، با اقتدار هرچه تمام‌تر با مجرمان و افرادی که مخل نظم هستند برخورد می‌کند و هرگز اجازه نخواهد داد عده‌ای قانون‌شکن و قانون گریز برای رسیدن به اهداف نفسانی خود،  موجب سلب آسایش و آرامش دیگران بشوند.

کد خبر 96123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز