گروه حوادث: روز 16 آبان‌ سال‌جاری خبر یک جنایت هولناک در حوالی قیامدشت منتشر شد.

خبر این بود: «تجاوز 6 نفر به یک زن در داخل خودرو».

شاکی پرونده که زنی 32 ساله و خانه‌دار بود گفت که ساعت 7 شب در حوالی خیابان خاوران، راننده‌ یک خودروی پراید برایش ایجاد مزاحمت کرده است و با تهدید چاقو او را سوار کرده.

پس از طی مسیری، یک جوان دیگر نیز سوار خودرو شده و او را به نقطه‌ای متروکه در حوالی قیامدشت برده‌اند. در آنجا نیز 2 نفر دیگر به آنها ملحق شده و در کنار جاده خاکی در داخل ماشین اقدام به تجاوز کردند. در همین هنگام رانندگان 2 ماشین نیز که در حال عبور از جاده بودند متوقف شدند و با معرفی خود به‌عنوان مامور قصد داشتند از 4 جوان اخاذی کنند که بعد از چند دقیقه آنان نیز به 4 نفر دیگر پیوستند و او را مورد تجاوز قرار دادند.

انتشار این خبر در مطبوعات، انعکاس‌های زیادی را به‌دنبال داشت تا جایی که 24 آبان در مجلس و جلسه مسئولان عالی قضایی نیز واکنش‌های تندی نسبت به این موضوع صورت گرفت.

پرونده در دادسرای  شهرری

به گزارش ایسنا، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران روز گذشته با تایید این خبر گفت: با ارجاع پرونده به دادسرای جنایی، دادیار شعبه چهارم دادسرا که در زمان کشیک انجام وظیفه می‌کرد، تحقیق از هر6 متهم را آغاز کرد اما با بررسی‌های صورت گرفته، متوجه شدیم که محل وقوع جرم در حوزه قضایی شهرری بوده است و به همین دلیل پرونده را به دادسرای عمومی و انقلاب شهرری ارسال کردیم.

نیروی انتظامی و قوه قضاییه سریعاً با جنایت اخیر اوباش برخورد کنند

علی لاریجانی در جلسه علنی 24 آبان مجلس با اشاره به این خبر گفت: در 2 هفته اخیر 2‌اقدام بسیار دردآور از بعد اجتماعی در استان تهران رخ داد که توجه به آن ضروری است و نشان‌دهنده حرکت اوباش و تعرض آنان به نوامیس مردم بود.

وی با بیان اینکه همه شما اخبار آن را دریافت کرده‌اید، افزود: بنده از مدت‌ها پیش نسبت به این امر هشدار داده بودم و حتی در زمان طرحی در مجلس، در این زمینه بیاناتی تقدیم کردم که عدم‌برخورد جدی با اینگونه شرارت‌ها، ‌آرامش روانی جامعه را به هم می‌زند و به هیچ وجه در شأن یک حکومت اسلامی نیست. ‌اگر آن زمان واکنش قانونی و اقدام عملی جدی صورت می‌پذیرفت امروز شاهد چنین وضع نابهنجاری نبودیم.

رئیس‌مجلس از نیروی انتظامی و قوه قضاییه خواست که در اسرع وقت با این جنایتکاران برخورد شود و آنان را از طریق صدا و سیما معرفی کنند تا درس عبرتی برای افراد شرور باشد.

لاریجانی همچنین از کمیسیون حقوقی مجلس خواست که با بررسی سریع در مورد طرح ارائه شده در مجلس نشان دهند که از اقدامات قوه قضاییه در این مسیر پشتیبانی می‌شود.

برخورد قاطعانه با متجاوزان به امنیت  

رئیس قوه قضاییه نیز در جلسه روز گذشته مسئولان عالی قضایی از برخورد قاطع و سریع دستگاه قضایی با عوامل مخل امنیت اجتماعی خبر داد و گفت: قوه قضاییه با افراد شرور و متجاوزان به امنیت و آسایش مردم به‌شدت و سریع برخورد کرده و این افراد را به مردم معرفی خواهد کرد.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به وقوع چند حادثه تجاوز به عنف در هفته‌های اخیر در استان تهران افزود: راجع به این چند مورد، از رئیس‌کل دادگستری استان تهران خواسته‌ام شخصا بر نحوه رسیدگی به این پرونده‌ها مدیریت کند تا هرچه سریع‌تر و با کمال دقت و سرعت، پرونده تکمیل و خارج از نوبت رسیدگی شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر برخورد قاطع با عوامل مخل امنیت اجتماعی، ادامه داد: وجود برخی تاخیرها در برخورد با افراد شرور و متجاوزان به نوامیس، ‌آسایش و امنیت مردم، موجب نشود که این افراد شرور احساس کنند حاشیه امن دارند و قوه قضاییه باید با شدت عمل، دقت و سرعت به این موارد رسیدگی کند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه مردم و افکار عمومی از دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و امنیتی توقع برخورد جدی و قاطع دارند، اظهار داشت: دستگاه قضایی بدون هراس از بحث‌ها و جوسازی‌ها، باید نسبت به اعمال قانون و اجرای قاطعانه احکام قضایی و تأمین امنیت و آسایش مردم اقدام کند.

دستگاه قضایی امروز قاطعانه به متجاوزان به نوامیس و امنیت مردم، اخطار می‌کند که در اسرع وقت به جرایم آنان رسیدگی می‌شود و مجازات قاطع قانونی در مورد آنان به اجرا گذاشته خواهد شد.

لاریجانی با تاکید بر حضور فعال مراجع انتظامی و امنیتی در جامعه برای پیشگیری از وقوع جرایم مهم افزود: با حضور مستمر و فعالانه مراجع انتظامی و امنیتی بسیاری از جرایم کاهش می‌یابد و لازم است در حاشیه شهرها حضور ماموران چشمگیرتر باشد تا از بروز اینگونه جرایم که موجب ناامنی است، ‌جلوگیری شود.

مردم از نیروهای انتظامی و امنیتی توقع حضور بیشتر و فعالانه‌تر داشته و از مراجع قضایی نیز درخواست قاطعیت در برخورد قضایی و اجرای عدالت دارند.

کد خبر 95281

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز