گروه حوادث: مرد جوان وقتی از وضعیت مالی پزشک معالجش باخبر شد، نقشه اخاذی از او را طرح کرد.

مجرم

صبح آخرین روز بهمن‌ماه، یک پزشک متخصص و جراح صورت به دادسرای جنایی تهران رفت و مدعی شد او و خانواده‌اش از سوی یکی از بیمارانش تهدید به مرگ شده‌اند.

این مرد به بازپرس شهریاری گفت: سال گذشته مرد جوانی به نام فرهاد که در یک تصادف رانندگی از ناحیه صورت و بینی آسیب دیده بود به مطبم آمد تا عمل ترمیم صورت روی او انجام دهم. من هم موافقت کردم و بعد از چند جلسه معاینه، عمل جراحی شروع شد.

وی ادامه داد: زمانی که فرهاد برای انجام عمل به مطبم می‌‌آمد، مدام از وضعیت بد مالی خود و خانواده‌اش حرف می‌زد تا جایی که تصمیم گرفتم به او کمک کنم و برای همین بعد از انجام موفق عمل ترمیم، 3/5میلیون تومان پولی را که از وی دریافت کرده بودم به او پس دادم اما هیچ‌وقت تصور نمی‌کردم این کار من باعث ایجاد انگیزه اخاذی در او شود.

پزشک جوان افزود: یک سال از ماجرا گذشته بود تا اینکه چند روز پیش درحالی‌که در مطبم نشسته بودم، زنگ تلفن به صدا درآمد. صدای فرهاد را از پشت گوشی شناختم و وقتی از او درباره کارش پرسیدم، وی تهدیدم کرد که اگر به حرف‌هایش گوش نکنم، اعضای خانواده‌‌ام امنیت جانی نخواهند داشت. فرهاد می‌گفت که در این مدت نشانی محل زندگی‌ام و اطلاعات کاملی درباره اعضای خانواده‌ام به دست آورده و اگر مبلغ درخواستی‌‌اش را پرداخت نکنم، آنها را خواهد کشت.

من که حسابی ترسیده بودم، تن به خواسته وی دادم و چند روز قبل برای پرداخت پول با او قرار گذاشتم. آن روز وقتی مرد جوان به مطبم آمد، گفت که دوستانش داخل ماشین منتظرش هستند و اسلحه همراه خود دارند.

من هم که حرف‌هایش را باور کرده بودم یک چک 15 میلیون تومانی به او دادم تا دست از تهدیدهایش بردارد. با این حال وی چند روز بعد، دوباره با من تماس گرفت و این بار درخواست 50 میلیون تومان پول نقد کرد. من هم تصمیم گرفتم ماجرا را به پلیس اطلاع دهم.

بعد از اظهارات پزشک جوان، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری فرهاد شروع شد.

تحقیقات نشان می‌داد که این مرد بعد از دریافت چک 15میلیون تومانی از شاکی، آن را در بانک نقد کرده است. بنابراین ماموران با حضور در بانک موفق شدند مشخصات و تصویر او را به دست آورده و مخفیگاه وی را شناسایی کنند.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: ماموران با زیرنظر گرفتن محل تردد متهم در حوالی میدان ونک، موفق شدند عصر جمعه گذشته او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌ها به تهدید پزشک جوان و خانواده‌اش و همچنین اخاذی از او اعتراف کرد و مدعی شد وقتی از وضعیت مالی خوب طعمه‌اش باخبر شده، تصمیم به اخاذی از او گرفته بود.

سرهنگ حاجی‌‌زاده افزود: متأسفانه اشتباه مالباخته در پرداخت پول به این مرد باعث شده بود که او تصور کند به راحتی می‌تواند به اخاذی‌هایش ادامه دهد، درصورتی‌که اگر پزشک جوان در همان ابتدا از متهم شکایت می‌کرد، وی نخستین مرحله از نقشه‌اش را هم نمی‌توانست عملی کند.

وی افزود: متهم با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای شناسایی دیگرجرایم احتمالی او ادامه دارد.

کد خبر 129821

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز