همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهور عراق اعلام کرد که بار دیگر قانون انتخابات این کشور را وتو خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری کویت، به دنبال تصویب قانون اصلاح شده انتخابات در پارلمان عراق، دفتر طارق الهاشمی، معاون رئیس جمهور این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که با این قانون اصلاح شده نیز هم چون قانون قبلی برخورد خواهد کرد زیرا آن را غیرمنصفانه می‌داند.

معاون رئیس جمهور عراق معتقد است اصلاحات قانون انتخابات در برگیرنده تغییراتی که وی خواستار آن بوده نیست و تناقض‌های آشکاری در آن وجود دارد.

طارق الهاشمی قانون اصلاح شده انتخابات عراق را نیز غیر قانونی و مغایر با عرف سیاسی دانسته که پارلمان باید در تصویب قوانین مهم در نظر بگیرد.

 معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرده که بنا به مسئولیت‌های ملی و جهت حفظ منافع ملی و عالی عراق و تحکیم دموکراسی با قانون جدید نیز همچون قانون قبلی برخورد خواهد کرد.

وی پیامدهای تصویب این قانون را بر روند سیاسی عراق منفی دانسته و پارلمان عراق را در قبال آن مسوول دانست.

از سوی دیگر کریستوفر هیل، سفیر آمریکا در بغداد نیز امروز (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری در عراق نسبت به پیامدهای تاخیر طولانی مدت در برگزاری انتخابات پارلمانی عراق هشدار داد.

وی گفت: ما نمی‌خواهیم که این تاخیر طولانی شود و امیدواریم عراقی‌ها به این مساله توجه داشته باشند و برای برگزاری انتخابات در نزدیک‌ترین زمان ممکن تلاش کنند.

کد خبر 96037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز