گروه بین الملل: جنگنده‌های رژیم صهیونیستی چند منطقه در نوار غزه را بمباران کردند که بر اثر آن حداقل 10 فلسطینی به‌شدت زخمی شدند.

به گزارش الجزیره، شاهدان عینی اعلام کردند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حملات خود یک ریخته‌گری در مرکز غزه، یک کاروان در شمال و تونلی در جنوب این منطقه را هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل با تایید این حمله مدعی شد که این حملات را در واکنش به شلیک موشکی گروه عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به شهر سدیروت انجام داده است. نظامیان رژیم صهیونیستی ادعا کرده‌اند که در حملات خود 2 کارخانه اسلحه‌سازی‌ را در نوارغزه هدف قرار داده‌اند. این در حالی است که شلیک موشکی اخیر از غزه هیچ نوع تلفات یا خسارتی به همراه نداشت و هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است.

برخی منابع در غزه هم همزمان با این حملات از نزدیک شدن قایق‌های نظامی ارتش  رژیم صهیونیستی  به منطقه تحت محاصره غزه خبر دادند. گفته می‌شود قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی منازل شهروندان در این منطقه را هدف حملات خود قرار دادند.

همچنین گفته می‌شود که در حملات هوایی روز گذشته یک تونل زیر زمینی در نوار غزه هم هدف قرار گرفته است. تونل‌های زیر زمینی نقش رگ‌های حیاتی را برای فلسطینی‌ها بازی می‌کند که با ادامه محاصره نوار غزه تنها راه تامین مایحتاج اساسی در این منطقه به حساب می‌آید.

حملات رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفت که یک روز قبل خبرگزاری آسوشیتدپرس از توافق رهبران حماس با گروه‌های دیگر در این منطقه برای توقف شلیک راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی خبر داده بود.

این خبرگزاری به نقل از فتحی حماد، وزیر کشور دولت منتخب فلسطین گزارش داد که گروه‌های مبارز فلسطینی‌ برای جلوگیری از بهانه‌جویی‌های اسرائیل موافقت کرده‌اند پرتاب‌های راکت خود را متوقف کنند.

به‌دنبال حملات جدید رژیم صهیونیستی گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس روز گذشته اعلام کرد که به این حملات پاسخ مناسبی خواهد داد. به گزارش شینهوا، شاخه نظامی حماس در بیانیه خود تاکید کرد: ما از تمام توانایی خود برای دفاع از نوار غزه استفاده می‌کنیم و مقاومت ما همچنان درباره هر نوع تجاوز جدید اسرائیل ادامه خواهد داشت.

فتحی حماد، وزیر کشور دولت منتخب فلسطین هم تاکید کرد که توافق گروه‌های مبارز به هیچ عنوان مانعی برای واکنش به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به‌حساب نمی‌آید.

این در حالی است که روز گذشته رائد فتوح، مسئول کمیته‌ ورود کالاها به نوار غزه با اشاره به تشدید محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که همزمان با نزدیک شدن به عید سعید قربان اشغالگران عمدا ورود کالاهای اساسی و سوخت به غزه را کاهش داده‌اند.

سازمان‌های حقوق بشر به تازگی اعلام کردند که اسرائیل با ادامه محاصره نوار غزه مانع از دسترسی فلسطینی‌ها به آب سالم شده است و تنها 10درصد آب‌های نوار غزه برای آشامیدن مناسب است.

2009؛ سال خونبار برای فلسطینی‌ها

یک گروه حقوق بشر واقع در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که بحران میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در 2 دهه گذشته باعث کشته شدن 8هزار و 900 نفر شده است که اکثریت آنها را فلسطینی‌ها تشکیل می‌دهند.

گروه اسرائیلی بت سلم در گزارش خود سال‌جاری را خونبارترین سال در 2 دهه گذشته برای فلسطینی‌ها دانست که طی آن حداقل 1303 فلسطینی از جمله 315 کودک تاکنون کشته شده‌اند. اکثریت این افراد در حملات رژیم صهیونیستی از 27 دسامبر 2008 تا 18 ژانویه 2009 به نوار غزه شهید شده‌اند.

در گزارش این گروه اعلام شده است که 335 فلسطینی در چارچوب احکام نظامی رژیم صهیونیستی هم‌اکنون بدون هیچگونه محاکمه‌ای در بازداشت این رژیم به سر می‌برند. همچنین این گروه اعلام کرد که هم‌اکنون حداقل 4 میلیون نفر در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه از ابتدایی‌ترین حقوق خود محروم هستند. در این گزارش همچنین آمده است که رژیم صهیونیستی در 20 سال گذشته 4 هزار و 300 واحد مسکونی متعلق به فلسطینی‌ها را تخریب کرده‌ است.

کد خبر 95879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز