مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

شلوغی مترو در این روزها داستان دیگری دارد

معمولا در نیمه دوم سال تقاضای استفاده از مترو برای جابجایی بیشتر می‌شود. مترو مسافران همیشگی‌اش را دارد و شماری هم به آن افزوده می‌شود. قرار بود روز به روز بر این کیلومترهای خطوط ریلی در زیر زمین و شمار ایستگاه‌هایش در روی زمین افزوده شود. منطقه 7 البته یکی از مناطقی است که بیشترین ایستگاه‌ها را دارد چون از مناطق مرکزی شهر است و تقاضای سفر در آن بالاست.

اما ساخت مسیر رفت و آمد در زیر زمین هزینه بر است. هرچند به هزار و یک دلیل پر سود است. مثلاً به دلیل نداشتن آلایندگی، صرفه‌جویی در فضا، کاهش مصرف سوخت ، ایمنی و آسایش شهروندان، سرعت بالای جابجایی، کم هزینه بودن برای مسافر ، استفاده از ایستگاه‌های آن به عنوان مراکز فرهنگی و اقتصادی و...برای همین بیش از100 شهر جهان دارای مترو هستند و کلانشهرهای مهم دنیا راه نجات از ترافیک را در گسترش این ناوگان جستجو کرده‌اند.

بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر تهران هم در چشم‌انداز 1404 ، احداث 8 خط مترو به طول 250 کیلومتر و جابجایی روزانه 6میلیون و 556 هزار مسافر در روز دیده شده است. اما هزینه ساخت هر یک کیلومتر از این مترو و تجهیزات آنقدر زیاد هست که دولت باید پا به پای مدیریت شهری برایش هزینه کند تا شهروندان رنگ آسایش ببینند.

امری که تا به امروز متأسفانه محقق نشده و مترو امروز با مشکل مواجه است و برای رسیدن به چشم‌انداز سال 1404 نیز با این روند به مشکل خواهد خورد چرا که به گفته رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران اگر سالی هزار میلیارد تومان به مترو بدهند می‌توان سالی 20 تا 22 کیلومتر مترو داشت و این یعنی نه تنها مشکلات امروز بر سر پرداخت بودجه‌های مصوب از سوی مسئولان باید از بین برود که اعتبارات خاصی به مترو داده شود برای رفع مشکلات این کلانشهر. 

همشهری محله - 7

کد خبر 95762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز