همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر کویت با اظهار تمایل برای ارتقای سطح مناسبات دو کشور در بخش‌های مختلف، ضرورت فراهم کردن شرایط برای حرکت در این مسیر را مورد تاکید قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر،  محمدرضا رحیمی پیش از ظهر روز شنبه 30 آبان پس از استقبال رسمی از نخست وزیر کویت در نشست دوجانبه مشترک هیئت‌های عالی رتبه دو کشور، رابطه ایران و کویت را برادرانه، اصیل و قدیمی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران محدودیتی برای ارتقای سطح مناسبات خود با کویت ندارد و آمادگی دارد مناسبات خود را در همه بخش‌‌ها تقویت کند.

وی با بیان اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و کویت فراتر از چارچوب‌های موجود دیپلماسی است، خاطر نشان کرد: بین دو کشور رابطه برادرانه و احترام آمیزی برقرار است و وجود چنین روابطی به مراتب مهمتر و موثرتر از مناسبات معمول دیپلماتیک است. بسیاری از اقدامات را می‌توانیم با دوستی و پیمان برادری به راحتی به سرانجام برسانیم.

رحیمی در ادامه با بیان اینکه حیات ملت‌های منطقه در گرو وجود امنیت پایدار در خلیج فارس است، خاطر نشان کرد: حضور بیگانگان در هر مقطعی برای هیچ کدام از کشورهای اسلامی منطقه مفید نبوده است و جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد امنیت پایدار و تمام عیار در خلیج فارس در کنار کشورهای منطقه قرار دارد.

شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزیر کویت نیز در این نشست مشترک با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از جایگاه عظیمی در منطقه برخوردار است، گفت: کویت خود را نزدیکترین کشور به جمهوری اسلامی می‌داند و همواره روابط پایدار و ریشه‌ای بین دو کشور وجود داشته است.

نخست وزیر کویت با اشاره به اینکه مردم کویت هیچگاه مواضع دوستانه، شرافتمندانه و افتخار آمیز جمهوری اسلامی ایران را در زمانی که کشور کویت از سوی صدام اشغال شد را فراموش نخواهند کرد، گفت: مایل هستیم روابط و مناسبات خود را در همه زمینه‌ها با کشور دوست و برادر خود هرچه بیشتر تقویت و تعمیق ببخشیم.

وی افزود: تمامی بازارهای کویت به روی ایران باز است و در زمینه سرمایه‌گذاری نیز دست دوستی و همکاری به سوی ایران دراز می‌کنیم.

کد خبر 95726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز