همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه کویت با اشاره به جایگاه مهم ایران در منطقه تاکید کرد: هر اقدامی علیه ایران اقدام علیه تمامی منطقه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به منامه، منوچهر متکی وزیر خارجه ایران و شیخ محمد صباح السالم الصباح معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه کویت، روز شنبه 21 آذر در حاشیه اجلاس امنیتی منامه با یکدیگر دیدار کردند.

وزیر خارجه کویت، در این دیدار سفر اخیر نخست‌وزیر کویت به تهران را مثبت خواند و افزود: این دیدار از واکنش خوبی در کویت و منطقه برخوردار شد و بر اساس این سفر و نتایج حاصله برای برگزاری کمیسیون مشترک آماده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که امیر کویت نیز در آینده نزدیک از جمهوری اسلامی ایران دیدار کند.

وزیر خارجه کویت تصریح کرد که باید همکاری‌های فی‌مابین را شتاب بخشید و در این راستا دولت کویت با تصویب یک مصوبه، بندر ویژه‌ای را برای انجام مبادلات تجاری با ایران اختصاص داده است.

شیخ محمد الصباح ابراز امیدواری کرد که با تشکیل اجلاس آتی کمیسیون مشترک دو کشور فضاهای جدیدی برای همکاری طرفین ایجاد شود.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به تحولات و بحران‌های منطقه‌ای از جمله وضعیت افغانستان و عراق، عدم کارایی سیاست‌های گذشته دولت آمریکا در قبال منطقه را یادآور شد و ضرورت اتخاذ سیاست‌های جدید مبتنی بر واقعیت‌های منطقه و رویکرد منطقه‌ای به جای فرامنطقه‌ای را مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر اهمیت ارتباط و رایزنی‌های مستمر سیاسی دو کشور افزود: کارهای جدیدی برای همکاری‌های دو کشور تعریف شده و ضروری است که با پیگیری و اجرایی کردن توافقات صورت‌گرفته در سفر اخیر نخست‌وزیر کویت به تهران خیر و برکات آن نصیب دو ملت و دو کشور شود.

در این دیدار طرفین همچنین در خصوص همکاری‌های محیط زیست، ستاد گردوغبار، فلات قاره و... تبادل نظر کردند. 

کد خبر 97193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز