ابراهیم جمیلی: اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها یکی از جراحی‌های لازم برای اقتصاد بیمار ایران است و از اقداماتی است که باید در اقتصاد ما صورت بگیرد.

اجرای این طرح برای اقتصاد بیمار ایران به مثابه انجام یک جراحی برای بیمار بدحال است که باید هر چه زودتر انجام شود. هرچند اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در اقتصاد ایران یک ضرورت محسوب می‌شود اما اهمیت نحوه و زمان اجرای طرح به‌مراتب بیشتر از اجرای آن است.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که لازم است تا در اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها به آن توجه کنیم این است که، اجرای این طرح به بخش تولید آسیب نرساند. اجرای طرح هدفمندکردن یارانه‌ها مانند هر طرح دیگری دارای پیامدهای مثبت و منفی است اما اگر بتوانیم بخش تولید را از تاثیرات منفی کوتاه مدت طرح هدفمندکردن یارانه‌ها مصون نگه داریم، این طرح در اسرع وقت از سوی جامعه پذیرفته می‌شود.

البته چند پرسش مهم وجود دارد که دولت باید به آنها پاسخ دهد: چه تضمینی وجود دارد که لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها همانگونه که به تصویب مجلس رسیده به اجرا درآید؟ با اجرای این طرح قیمت‌های تمام شده چگونه محاسبه خواهد شد؟ آیا این ارقام واقعی خواهد بود یا نه؟ به همین خاطر مجلس باید برای رفع نگرانی اهالی صنعت اقدام کند. بخش تولید با توجه به اطلاع‌رسانی کم در رابطه با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به صنعتگران، نگران نحوه اجرای لایحه هدفمندسازی یارانه‌هاست.

هرچند کلیات طرح هدفمندکردن یارانه‌ها مطلوب است اما پرداخت نقدی یارانه‌ها به مردم و حذف یارانه‌های زیان‌آور نیز نیاز‌مند دقت بیشتری است.

کد خبر 95674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز