چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

گروه سیاسی: در حالی که دولت تنها 2 هفته برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس فرصت دارد

نمایندگان سرشناس مجلس از رئیسش گرفته تا رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، بازوی نظارتی مجلس را به رخ دولت کشیده و توصیه می‌کنند دولت لایحه بودجه را در موعد مقرر به مجلس ارائه کند.

بعد از آنکه روز سه‌شنبه علی لاریجانی در گفت‌وگویی از دقت عمل دیوان محاسبات به‌عنوان بازوی نظارتی مجلس سخن گفته بود روز گذشته نیز رئیس کمیسیون انرژی در سخنان مشابهی ضمن اشاره به اینکه پرونده یک میلیارد دلار گمشده در این دیوان هنوز باز است، خاطر نشان کرد: تغییراتی شکلی در نحوه رسیدگی به‌وجود آمده که دیوان را چابک‌تر کرده است.

بیستم خرداد ماه محمود احمدی‌نژاد در جریان یکی از برنامه‌های تبلیغاتی‌‌اش که از سیمای جمهوری اسلامی پخش شد از مختومه شدن پرونده یک میلیارد دلار گمشده صحبت کرده بود، پس از آن روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور در نامه‌ای که خطاب به مدیر شبکه 3سیما نوشته شده بود، اعلام کرد: پرونده مورد اشاره برای رسیدگی و صدور دادخواست در مسیر دادسرای دیوان محاسبات کشور مطرح و در حال رسیدگی است و برای صدور رای به هیأت‌های مستشاری و حسب ضرورت محکمه تجدید نظر ارجاع خواهد شد.

حمیدرضا کاتوزیان27 آبان بار دیگر موضوع این پرونده را باز کرد و با اشاره به جلسه سه‌شنبه شب اعضای کمیسیون متبوعش با اعضای دیوان محاسبات و در پاسخ به سؤال خبرنگاری که از پرونده یک میلیاردی از او پرسید، گفت: این مسئله در جلسه سه‌شنبه شب مطرح نشد اما این موضوع هنوز حل نشده و دیوان در حال پیگیری است.

وی افزود: دادستانی دیوان محاسبات اعلام کرده بود این تخلف برای آنان محرز نشده است و در حال کار کردن روی آن هستند. به گزارش ایلنا ، نماینده مردم تهران وجود اثرات سیاسی و حواشی در این مورد را که مانع از روشن شدن مسئله یک میلیارد دلار شود، رد کرد و اظهار داشت: دیوان محاسبات بررسی‌های لازم را انجام داده و به هیات‌های مستشاری منتقل کرده در نتیجه بهتر است دقت بیشتری صورت گیرد تا حق کسی ضایع نشود.

رئیس کمیسیون انرژی همچنین به نقش دیوان محاسبات در امر نظارتی به‌ویژه بودجه اشاره کرد و گفت: دیوان باید نظارت کند تا آنچه تخصیص داده شده، آیا در محل خودش خرج شده است یا نه.

فروردین ماه امسال قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 86 که به تخلفات دولت در پاره‌ای از موارد اشاره داشت با واکنش عمومی نمایندگان حامی دولت در مجلس مواجه شد، در آن زمان مهدی کوچک‌زاده با انتقاد از خواندن این گزارش در صحن علنی، گفته بود که رئیس دیوان محاسبات از نزدیکان علی لاریجانی است و به میل این و آن عمل می‌کند نه به قانون!
روز سه‌شنبه نیز رئیس مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به طرح دیوان محاسبات برای ارائه گزارش‌های به‌روز دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: با اجرایی شدن این طرح، این تصور که دیوان محاسبات قصد مچ‌گیری دارد کاهش می‌‌یابد و این دیوان تنها توجهش را به بخش‌هایی که عملکردی خلاف قانون دارند، جلب می‌کند.

کد خبر 95609

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز