گروه سیاسی: رسانه‌های خبری آمریکایی دیروز هم اخباری را منتشر کردند که نشان‌د‌هنده تمایل فزاینده سیاستمداران ایالات متحده برای گشودن باب مذاکره با ایران بود.

هفته‌نامه مشهور تایم در گزارشی با عنوان «چرا به مذاکره با ایران نیازمندیم؟» نوشت : «گام بعدی آمریکا باید مذاکره‌ مستقیم و جدی با ایران را شامل شود. خودبینی کنونی آمریکا مبنی بر این‌که ایران تا زمانی که غنی‌سازی را متوقف نکرده است نمی‌تواند مستقیماً با ما مذاکره کند، بیش از آن‌که به ایران ضربه بزند، به خودمان آسیب می‌رساند.»
روزنامه «نیویورک تایمز» هم روز دوشنبه در گزارشی خبر داد که انتظار می‌رود یک هیأت آمریکایی بررسی‌کننده راهکارهای راهبردی در عراق، اتخاذ یک ابتکار عمل دیپلماتیک جسورانه‌ منطقه‌ای که انجام مذاکره مستقیم با ایران و سوریه را دربرمی‌گیرد، خواستار شود.
اوضاع عراق
وزارت امور خارجه آمریکا پیشنهاد احمدی‌نژاد را مبنی بر این‌که تهران حاضر است در صورت تغییر رفتار واشنگتن به این کشور در آرام کردن اوضاع عراق کمک کند، حرفی تکراری خواند. به گزارش آسوشیتدپرس  جولی ریساید، سخنگوی وزارت امور خارجه‌ آمریکا در واشنگتن در خصوص اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد گفت: ایرانی‌ها اظهارات مشابهی را نیز در گذشته داشته‌اند.
نیاز به ایران
مجله‌ تایم در مطلبی با عنوان «چرا به مذاکره با ایران نیازمندیم؟» نوشت: «ایران هفته گذشته تصمیم گرفت تا نقش یک صاحب قدرت در منطقه را ایفا کند و از رئیس جمهور عراق دعوت کرد برای مذاکره درباره‌ ثبات منطقه‌ای به تهران سفر کند. این کشور همچنین کوشید سوریه را نیز به این روند وارد کند.»در ادامه‌ این مطلب آمده است: «ما در طول بیست و هفت سال بر تحریم‌های یک‌جانبه و سردی دیپلماتیک تکیه کردیم تا ایران را به تعدیل رفتارش و رهاکردن برنامه‌ هسته‌ای این کشور متقاعد کنیم، اما این روش کارآیی نداشته است.»
ابتکار عمل
روزنامه «نیویورک تایمز» نیز نوشت: انتظار می‌رود یک هیات آمریکایی بررسی‌کننده راهکارهای راهبردی در عراق، اتخاذ یک ابتکار عمل دیپلماتیک جسورانه‌ منطقه‌ای که انجام مذاکره مستقیم با ایران و سوریه را دربرمی‌گیرد، خواستار شود.
این هیات همچنین، هیچ جدول زمانی را برای خروج نظامیان آمریکایی از عراق در نظر نگرفته است.
کد خبر 9551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز