سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: کاهش 20 لیتری سهمیه‌های بنزین زمستانی خودروهای شخصی از سوی وزیر نفت ‌به‌طور رسمی تایید شد

مسعود میرکاظمی 26 آبان در مراسمی بدون اعلام میزان کاهش سهمیه خودروهای عمومی از شکست کامل طرح تحریم بنزین ایران خبر داد و تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود با کاهش 20 درصدی سهمیه‌های بنزین میزان متوسط مصرف روزانه این فرآورده نفتی نیز کاهش یابد.

وزیر نفت در مراسم اعلام جزئیات طرح امکان افزایش توان تولید بنزین با حضور مدیران عامل پتروشیمی و پالایش و پخش اعلام کرد: با اجرایی شدن این طرح روزانه حدود 14 میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

براساس محاسبه وزیر‌نفت در این مصاحبه میزان تولید بنزین در پالایشگاه‌های داخلی و واحدهای پتروشیمی ظرفیت تولید بنزین کشور به مرز 60 میلیون لیتر می‌رسد و با کاهش سهمیه‌ها امکان خودکفایی از واردات بنزین در شرایط اضطراری فراهم است.

براساس گزارش شانا و به گفته وزیر نفت تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی بندر امام خمینی، بوعلی سینا و برزویه فراهم شده است. با وجود این اما وزیر نفت خاطرنشان کرد: مجتمع‌های پتروشیمی بنگاه‌های اقتصادی هستند و تولید بنزین در این واحدها به صلاح نیست ولی این طرح درصورت اعمال محدودیت برای خرید بنزین در بازارهای بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران اجرایی می‌شود.

مسعود میرکاظمی که جزئیات طرحی را که غلامحسین نوذری وزیر سابق نفت در دولت نهم به‌عنوان خودکفایی 24 ساعته مطرح کرده بود، اعلام می‌کرد تایید کرد از نظر اقتصادی هزینه تولید هر تن بنزین در پتروشیمی‌ها در مقایسه با بنزین وارداتی حدود 30 تا 60 دلار بالاتر است

کد خبر 95500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز