گروه ادب و هنر- الهام اناری: با وجود اینکه معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه، تولید و توسعه فیلم کوتاه را یکی از اهداف معاونت سینمایی ارشاد برشمرد، اما برخی برگزیدگان این جشنواره سخن به انتقاد گشودند

مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دوشنبه شب در تالار اندیشه حوزه هنری تهران برگزار شد. در این مراسم جواد شمقدری با اشاره به اینکه تولید و توسعه فیلم کوتاه از مجاری توسعه عدالت در سینمای حرفه‌ای است، گفت: فیلم کوتاه اگرچه دریچه‌ کوچکی است ولی به دنیاهای بزرگی باز می‌شود.

ما قصد داریم از 5مرکز سینمایی جوان در شهرستان‌ها که بیشترین افتخارات این دوره را  کسب کردند حمایت‌هایی به عمل ‌آوریم.

ناصر باکیده، دبیر جشنواره بیست و ششم نیز به‌تصویر کشیدن چشم‌اندازهای ایرانی اسلامی و معرفی آنها به سایر نقاط جهان توسط هنرمندان و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه را باعث مباهات جامعه ایرانی دانست و گفت: استقبال بی‌نظیر و حضور 103کشور دنیا با ارسال 2500 عنوان فیلم، این  نوید را به ارمغان می‌آورد که باید در تمام حوزه‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

جشنواره فیلم کوتاه محلی است برای رقابت تا در قالب آن فیلمسازان بدرخشند و با کوله‌باری از تجربه و آشنایی با فرهنگ قسمت‌های مختلف به شهرهای خود بازگردند.  بخش اهدای جوایز این جشنواره، با گلایه برخی از برگزیدگان همراه بود.

حامد نوبری کارگردان فیلم «فقط یک کم نور» بعد از دریافت جایزه‌اش از بی‌توجهی مسئولان به مناطق محروم گلایه کرد و گفت: این فیلم درباره مردمانی بسیار فقیر ساخته شده که در شرایطی بسیار بد زندگی می‌کنند و بنده امیدوارم که مسئولان دولت برای آنها کاری کنند.

معاونت سینمایی وزارت ارشاد هم در پاسخ این گلایه گفت: قطعا به تماشای این فیلم خواهم نشست. اکنون هم نسبت به حس مسئولیت‌پذیری که نسبت به مردم بخشی از کشور نشان داده‌ای به تو این نوید را می‌دهم که تا سال آینده این فیلم را دیده‌ایم و بخشی از رفاه تهران را به میهمانی روستایی که درباره آن فیلم ساخته‌‌ای می‌آوریم.

نقی نعمتی کارگردان «آن سه» هم به هنگام دریافت جایزه‌اش از بی‌توجهی به مصطفی کرمی که 2سال پیش بر اثر سانحه‌ به‌شدت آسیب دیده بود، اظهار داشت: همه پس از سانحه‌ای که برای مصطفی به‌وجود آمد به دیدن او آمدند و با افتخار با او عکس‌ انداختند اما اکنون پس از گذشت 2 سال هیچ‌یک از وعده‌هایی که درباره او داده بودند عملی نشده است.

در بخش دیگری از این برنامه هم جایزه‌ای به زنده‌یاد پیمان ابدی تعلق گرفت که امیر توده‌روستا کارگردان فیلم «رادیولوژی یک پرتره» به نمایندگی از او این جایزه را دریافت کرد.

ماهایا پطروسیان یکی از کارگردانان فیلم «یک روز قشنگ برفی» هم در هنگام دریافت جایزه‌اش در بخش بین‌الملل از عوامل این فیلم تشکر کرد و از مسئولان جشنواره هم به‌دلیل اینکه در بخش ملی زحمات عوامل این فیلم را نادیده گرفته‌اند، انتقاد کرد.

کد خبر 95497

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز