دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر کمیته ملی تغذیه مکمل مدارس با اعلام برطرف شدن مشکل اعتباری توزیع نان غنی شده در مدارس و برطرف شدن موانع موجود در توزیع این مکمل غذایی، از آغاز اجرای طرح و پوشش سه میلیون دانش‌آموز کشور در چرخه توزیع نان غنی شده در مدارس خبر داد.

حمیدرضا یعقوبی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به روند توزیع «نان غنی‌سازی شده» در بین دانش‌آموزان کشور در سال تحصیلی 89 ـ 88، اعلام کرد: 28 میلیارد تومان اعتباری که در سال جاری برای توزیع نان غنی‌سازی شده در بین دانش‌آموزان در نظر گرفته شده بود، اخیرا در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و بر این اساس، توزیع نان غنی شده همراه به شیر در مدارس آغاز می‌شود.

دبیر کمیته ملی تغذیه مکمل و شیر مدارس اعلام کرد: در نظر گرفته شده است که نان غنی‌سازی شده در بین سه میلیون دانش‌آموز در 70 نوبت مثل شیر رایگان مدارس توزیع شود.

وی در عین حال اذعان کرد: با توجه به این که اعتبار لازم برای توزیع نان غنی سازی شده در بین دانش‌آموزان از سوی وزارت بازرگانی تعلق می‌گیرد، شهرهای بزرگ که دارای کارخانه‌های صنعتی هستند، در چرخه توزیع قرار می‌گیرند.

یعقوبی‌فر یادآور شد: البته با توجه به نیاز مناطق محروم، شهرهای بزرگ دارای مناطق محروم همچون زاهدان در اولویت دریافت نان غنی‌سازی شده قرار دارند.

این مقام مسوول وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به نحوه تامین تغذیه مورد نیاز دانش‌آموزان در مناطق روستایی و بسیار محروم که با توجه به موانع موجود در چرخه توزیع نان غنی شده قرار نمی‌گیرند، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش سبد تغذیه‌ای رایگان به صورت روزانه در اختیار دانش‌آموزان مناطق روستایی و بسیار محروم قرار می‌دهد که این امر مکمل چرخه توزیع شیر و نان غنی شده در بین دانش‌آموزان است.

وی در پایان یادآور شد: طرح توزیع نان غنی شده همراه با شیر رایگان به‌ صورت آزمایشی از سال تحصیلی گذشته در مدارس شهر تهران آغاز شد که براساس اعلام کمیته ملی تغذیه مکمل مدارس، طی آن سه میلیون و 500 هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح قرار گرفتند.

کد خبر 95372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز