همشهری آنلاین: استعفای محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز، با رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حضور وی در معاونت حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور پذیرفته شد.

به گزارش مهر، در جلسه روز یکشنبه 24 آبان مجلس شورای اسلامی بعد از بررسی صلاحیت وزیران  پیشنهادی آموزش و پرورش، نیرو و رفاه و تامین اجتماعی، موضوع استعفای محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز در مجلس هشتم در دستور کار قرار گرفت و بعد از قرائت متن استعفای میرتاج الدینی و نیز بیان اظهارات او در خصوص وظایف معاونت حقوقی و پارلمانی، برای پذیرش استعفای وی از نمایندگی رای گیری به عمل آمد.

از 265 نماینده حاضر در مجلس، 244 نماینده در رای گیری شرکت کردند و استعفای میرتاج الدینی با 205 رای موافق 25 رای مخالف و 14 رای ممتنع پذیرفته شد.

اظهارات میر تاج الدینی

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی پس از قرائت استعفانامه‌اش در صحن علنی به منظور پذیرفتن مسئولیت جدید معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور، با مردم حوزه انتخابیه‌اش سخن گفت.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی با اجازه از رئیس و هیئت رئیسه مجلس و نیز نمایندگان برای سخن گفتن با مردم حوزه انتخابیه خود، گفت: هنگامی که دومین بار با رأی مردم خوب تبریز، اسکو و آذرشهر برای نمایندگی مجلس انتخاب شدم هرگز در ذهنم خطور نمی‌کرد که روزی پشت تریبون قرار بگیرم و از نمایندگی آن‌ها استعفا کنم.

وی افزود: این حقیقتی است که باید پذیرفت و به همه اهالی سختکوش و زحمتکش حوزه انتخابیه‌ام عرض می‌کنم که پذیرش این مسئولیت جدید، در واقع حضور در سنگر مسئولیت دیگر است.

میرتاج الدینی گفت: اگر تا امروز در سنگر مجلس برای خدمت به مردم حضور داشته‌ام از این پس در سنگر دولت خدمتگزاری می‌کنم.

وی اضافه کرد: معتقدم هر کسی که آرای حوزه انتخابیه مرا به دست آورد افتخاری نصیب وی شده است که تا پایان عمر باید این افتخار را همراه داشته باشد و مدیون مردم این حوزه انتخابیه باشد و من نیز این چنین هستم.

میرتاج الدینی گفت: اینجا، جای تعریف و تمجید نیست بلکه حرف‌هایی هم که من می‌زنم نوعی اعتراف است و آن نوکری مردم است.

وی خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود افزود: همیشه با کمک شما کارها را پیش برده و خدمتگزار و خادم شما بوده‌ام و از این پس نیز در مسئولیت جدید خدمتگزار و خادم آذربایجان خواهم ماند.

گزینه پیشنهادی برای معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور گفت: اینجانب در مقابل اعتماد مردم حوزه انتخابیه‌ام در مدت دو دوره نمایندگی مجلس، همه توان خود را برای پیگیری امور این مردم قرار داده و اشتغال دیگری نداشته‌ام.

میرتاج الدینی افزود: من نیز همانند خیلی از نمایندگان مجلس اکثر وقتم به پیگیری امور مردم حوزه انتخابیه‌ام گذشت و از این بابت افتخار می‌کنم.

وی گفت: اگر فرصتی بیابم گزارش این دو دوره نمایندگی را دو جلد کتاب خواهم کرد و یادداشت‌های حاشیه‌ای و بیرون از مجلس را نیز که همواره مرقوم کرده‌ام و چند جلد کتاب خواهد شد در موقع مناسب منتشر خواهم کرد.

میرتاج الدینی افزود: آنچه در غیاب آن‌ها (مردم حوزه انتخابیه) در سمت نمایندگی انجام داده‌ام همواره با این محور بوده که خدا ناظر اعمال من است.

وی اضافه کرد: در مدت باقی مانده از دوره هشتم مجلس، حوزه انتخابیه من 5 نماینده دیگر هم دارد که مشغول رسیدگی به امور مردم این حوزه هستند و من نیز همواره در کنار آن‌ها خواهم بود.

میرتاج الدینی در ادامه با اشاره به سمت جدیدش (معاونت حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور) گفت: بی شک هر کدام از قوای سه گانه کشور نقش حیاتی در تمشیت امور کشور دارند و همگرایی آن‌ها سامان‌بخش امور جامعه و سرعت دادن به آن خواهد بود.

وی افزود: قوای سه گانه حول محور ولایت فقیه خواهند توانست در سامان بخشیدن به امور مردم و جامعه بیش از پیش تلاش کنند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه در این میان همگرایی قوای مجریه و مقننه بسیار ضروری است گفت: دولت و مجلس می‌توانند با همفکری به خدمات رسانی سرعت ببخشند و این سرعت را دو چندان کنند.

وی افزود: هر گونه اختلاف میان مجلس و دولت حرکت خدمت رسانی به مردم و نیز سرعت حرکت ما را در تحقق آرمان‌های نظام اسلامی کُند خواهد کرد.

میرتاج الدینی گفت: در این باره همواره امام راحل و مقام معظم رهبری بر همفکری و همکاری قوای سه گانه به ویژه قوای مجریه و مقننه تاکید کرده‌اند.

وی افزود: معاونت پارلمانی رئیس جمهور نقش عمده‌ای در تحکیم روابط دولت و مجلس دارد و در اصل، حلقه وصل این دو قوه است.

میرتاج الدینی اضافه کرد: اگر معاونت‌های پارلمانی دستگاه‌های اجرایی نیز در این میان نقش خود را به خوبی ایفا کنند، بسیاری از اختلاف نظرها میان دولت و مجلس برطرف می‌شود.

کد خبر 95235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز