همشهری آنلاین: مرکل برای سومین بار رییس حزب دموکرات مسیحی آلمان شد. او دوشنبه 27 نوامبر (6آذر) در جریان نشست حزبی در درزدن برای سومین بار به عنوان رییس حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شد.

خبرگزاری آلمان از برلین گزارش داد، نتیجه این انتخابات برای این سیاستمدار زن 52 ساله معنی ویژه‌ای دارد، چرا که اولین انتخاباتی است که او در آن پس از آن که یک سال است صدارت اعظمی آلمان را بر عهده دارد، پیروز می‌شود.
آنگلا مرکل بالاترین میزان رای را برای ریاست بر حزب دموکرات مسیحی آلمان در سال 2000 میلادی به دست آورد. وی در آن زمان 95.94 درصد آرا را کسب کرد.
دو سال بعد در هانوفر – این حزب ادموند اشتویبر رییس حزب سوسیال مسیحی را برای رقابت با گرهارد شرودر برای تصدی صدارت اعظمی آلمان روانه کرد، اما شکست خورد – مرکل با چند درصد رای کمتر، 93.7 درصد آرا را کسب کرد. حدود 160 نماینده به نشانه خشم از شکستی که متحمل شده بودند، از رای دادن امتناع کردند.
سال 2004 در دوسلدورف مرکل برای اولین بار به مرز 90 درصد آرا لغزید. حتی میزان محبوبیت او به 88.4 درصد نیز رسید که پیامد مناقشه طولانی میان دموکرات مسیحی‌ها و سوسیال مسیحی‌ها بر سر اصلاحات بهداشتی بود. با این حال، مرکل همواره آرای بیشتری را نسبت به چهار رقیب دیگر خود کسب کرده است.
کد خبر 9521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز