جمعه ۱۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک سازمان مشاوره حقوقی در رابطه با زندان‌های مخفی آمریکایی اتهاماتی را علیه آلمان مطرح کرد.

خبرگزاری اتریش از لندن و برلین گزارش داد، بنا به اعلام سازمان وکیلان مظنونان تروریستی، احتمالا سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) از پایگاه نظامی آمریکا در آلمان برای نگهداری بازداشت‌شدگان القاعده استفاده کرده است.

سازمان "آخرین مهلت" در سندی که امروز آن را در لندن منتشر کرد؛ از دولت آلمان خواست تحقیقی مستقل را درباره این اتهام به جریان بیندازد.

بنا به اعلام این سازمان، یک انگلیسی که در زندان گوانتانامو بازداشت‌شده بوده است، اظهار داشته است که در جریان بازجویی از او در مراکش، به وی گفته شده است که یکی از عاملان اصلی حملات 11 سپتامبر در یکی از زندان‌های آمریکا در یک پایگاه نظامی هوایی در آلمان در بازداشت به سر می‌برد.

حتی یک زندانی اردنی‌الاصل که پس از این فرد انگلیسی در گوانتانامو بازداشت شده است نیز گفت که در جریان بازجویی‌ها از وی سخن از مظنون دیگری به میان آمده است که در یک پایگاه نظامی آمریکایی در آلمان نگهداری می‌شود.

دولت آلمان این گزارش را تکذیب کرده است. توماس اشتگ، سخنگوی دولت آلمان در برلین اعلام کرد: "این اتهامات هیچ مطلبی را در خود ندارد." وی ادامه داد، چنین تاسیساتی در آلمان وجود ندارد و وجود هم نداشته است.

آمریکا اعتراف کرده که زندان‌هایی مخفی را برای بازجویی از مظنونان تروریستی در اختیار داشته است. بسیاری از کشورهای اروپایی در مظان این اتهام هستند که با آمریکا همدست بوده‌اند.

کد خبر 5452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز