مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۲ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشمندان استرالیایی می‌گویند قصد دارند یک درمان ویژه را به آزمون بگذارند که به زنان امکان می‌دهد تا پس از جراحی سرطان پستان، دوباره پستان داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فرانسه پزشکان در موسسه جراحی سرطان برنارد اوبراین در ملبورن می‌گویند یک وسیله کاشتنی ایجاد کرده‌اند که از سلول‌های چربی خود پستان استفاده می‌کند تا پس از برداشتن پستان با جراحی، دوباره پستان را در زنان رشد دهد.

فیلیپ مارزیلا سرپرست این پژوهش گفت: "در این روش یک تکه چربی درون این وسیله، یک محفظه، قرار داده می‌شود،  با جریان خون تغذیه می کند و بعد این تکه چربی درون محفظه رشد خواهد کرد و بیماری احساسی مانند یک عضو طبیعی از آن خواهد داشت."

مارزلا گفت این محفظه نهایتا با چربی پر خواهد شد زیرا بافت‌‌های تشکیل شده در ابتدا به علت وجود اختلال فشار، متسع می‌‌شوند.

مارزلا گفت در مراحل اولیه باید یک عمل ثانوی انجام داد تا این محفظه خارج شود، اما به گفته او در نهایت این محفظه از موادی که به طور زیستی متلاشی می‌شوند، ساخته خواهد شد،‌ که در طول چند هفته پس از کارگذاری حل می‌شوند.

به گفته او کارآزمایی‌‌های بالینی بر روی خوک  "بسیار موفقیت‌آمیز" بوده است و سوال این است که  آیا بدن انسان نیز می‌تواند به طور مشابهی عمل کند یا نه.

بیمارستانی که 2.8 میلیون دلار برای این کار بودجه پژوهشی گرفته است، تایید اخلاقی برای این کار را دریافت کرده است و اولین کارآزمایی بالینی در این مورد در ابتدای سال آینده آغاز خواهد شد.

سرطان پستان شایع ‌ترین شکل سرطان در میان زنان در سراسر جهان است، و علت اصلی مرگ‌های ناشی از سرطان در میان زنان است.

کد خبر 95073

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز