همشهری آنلاین- پوریا علیمردانی گفت: شبکه زندگی، مفهومی که مدتهاست در زندگی پرمشغله شهری گم و باعث شده تا شهر بزرگ تهران همچون دیگر کلانشهرهای دنیا، با تولیدات ضدمحیط زیستی و انقطاع بافت شهری از شبکه پیادهراه، از معابر خودرومحور پر شود.
وی افزود: سازمان حمل و نقل و ترافیک با برنامهریزی برای افزایش شبکههای زیرزمینی و روزمینی مثل شبکه معابر بی. آر. تی و مترو کمک بزرگی به توسعه حمل و نقل کرده و در تلاش برای تلفیق این مسیرها با مسیر پیاده و دوچرخه در سطح شهر تهران است؛ و حتی اتصال این مسیرها در اماکن مقدسی چون امامزاده صالح(ع) به حرم مطهر شاهعبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری را در نظر دارد.
علیمردانی در تشریح جزییاتی از نحوه توسعه شبکه زندگی در شهر تهران افزود: ما با شناسایی نقاط پرطرفدار از منظر عابرین پیاده مثل گالریها، بوستانها، موزهها و مراکز جمعیتی مهم در سطح شهر تهران، مطالعات امکان اتصال مسیرهای ویژه پیاده و سواره را با در نظر گرفتن ۴۵۹ کیلومتر مسیر پیاده در شهر تهران شروع و به یک شبکه از مسیر ترددهای ویژه در حاشیه مناطق مسکونی و ایستگاههای مترو دست پیدا کردیم.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران که در یازدهمین همایش مدیریت آلودگی هوا، صدا و بو سخن می گفت، با اشاره به راهاندازی مسیر ۴۷ کیلومتری زندگی در حدفاصل مناطق ۲، ۵ و ۲۲ شهر تهران ادامه داد: تلاش برای گسترش این مسیر و اتصال آن به دیگر مناطق شهر تهران ادامه دارد. چشمانداز سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با نگاه به شهر انسان محور، اتصال مسیر ویژه پیاده و دوچرخه بوستان چیتگر به بوستان سرخه حصار در شرقی ترین نقطه از شهر تهران و حتی اتصال این مسیرها در اماکن مقدسی چون امامزاده صالح(ع) به حرم مطهر شاهعبدالعظیم حسنی(ع) در شهر ری است.
یازدهمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا، صدا و بو توسط انجمن علمی هوای پاک ایران و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور با همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک و تعدادی از دستگاههای اجرایی و مراکز علمی سراسر کشور برگزار شد.
نظر شما