دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

گویا این روز‌ها کنسرت‌هایی که به لحاظ کیفی و غیره از عهده گرفتن مجوز بر نیامده‌اند راه افتاده و در کوچه‌ و خیابان‌های شهر برنامه اجرا می‌کنند.

این کنسرت‌های ناخوانده را اغلب، نوازنده‌های غیرحرفه‌ای و دوره‌گرد به اصطلاح برای به‌دست آوردن یک لقمه نان اجرا می‌کنند. حال آنکه کنسرت‌های یادشده زمان مشخصی ندارند و در تمام طول روز و شب می‌توان آنها را شنید.

این اواخر هم که نوازنده‌های دوره‌گرد به یک آمپلی‌فایر و بلندگو مجهز شده‌اند و صدای آنها سر زده وارد خانه‌ها می‌شود. برای آنها که می‌خواهند از نوازنده‌ها و خواننده‌ها امضا بگیرند این بهترین فرصت است؛

زیرا آنها در  ایستگاه تاکسی و اتوبوس، دم در خانه و محل کار، رستوران، پشت چراغ قرمز و خلاصه هر جا که تصورش را هم نمی‌کنید، بدون هیچ فیس‌و‌افاده‌ای در دسترس هستند. به هرحال چنانچه برای جیب خالی این نوازنده‌ها و خواننده‌ها نمی‌توان کاری کرد بهتر است برای گوش و آسایش شهروندان تمهیداتی اندیشید.

از رده خارج‌ها

این روز‌ها از هر راننده‌ای در مورد مشکل اصلی‌ خیابان‌های شهر بپرسی بعد از سنگینی ترافیک به نبود جای پار ک اشاره می‌کند. این در حالی است که برخی خودرو‌های
از کار افتاده و از رده خارج همچنان در کوچه‌ و خیابان‌ها یک جای پارک را اشغال کرده‌اند.

سال‌هاست که کسی به دنبال این خودرو‌های متروک نیامده و اهالی محله‌های میزبان آنها نیز هیچ دل خوشی از حضور آنها ندارند. در وهله نخست پلاک‌ این خودرو‌ها مورد سوء‌استفاده سارقان قرار می‌گیرد و باقی لوازم یدکی آنها نیز یکی پس از دیگری توسط آنها به سرقت می‌رود.

البته سگ و گربه‌ها نیز از این خوان پر نعمت بهره‌ می‌برند و شب‌ها در آن سکنی می‌گزینند. گاه نیز شیشه‌های خرد شده این خودرو‌ها، راننده‌های گذری را میزبان یک پنچری ناخواسته می‌کند. به هر حال از آنجا که نوشتن به اصطلاح پیغام و پسغام روی آنها خطاب به صاحب خودرو‌ هیچگاه فایده‌ای ندارد بهتر است در این مورد با شماره تلفن 137 تماس گرفته شود.

زباله‌های بزرگراهی

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر نسبت به وجود زباله در حاشیه برخی بزرگراه‌ها انتقاد کرده‌اند. به گفته آنها در برخی بزرگراه‌ها شاخ و برگ درختان و بوته‌های هرس شده وسط بزرگراه روی هم انباشته شده و در حاشیه خط سرعت قرار می‌گیرند تا خودرو‌های مخصوص آنها را جمع‌آوری کنند.

اما تا سر رسیدن این خودرو‌ها در هر لحظه امکان برخورد سایر خودرو‌ها با این زباله‌ها وجود دارد؛ به خصوص در تاریکی شب احتمال برخورد و به وجود آمدن سوانح بیشتر است. بهتر است این زباله‌ها در اسرع وقت جمع‌‌آوری شوند تا از بروز تصادفات رانندگی جلوگیری شود.

حراج‌های پیامکی

در چند سال اخیر همزمان با گسترش استفاده از پیامک در سیستم تلفن همراه، بسیاری از امور روزمره از این طریق انجام می‌شود. برای مثال تایید قرار‌های ملاقات یا احوال‌پرسی‌های کوتاه از جمله مواردی است که بسیاری از مشترکان ترجیح می‌دهند به جای تلفن زدن، پیامک ارسال کنند.

این در حالی است که برخی از فروشگاه‌ها به ویژه فروشگاه‌های پوشاک شماره تلفن همراه مشتریان خود را دریافت می‌کنند تا در زمان حراج یا فروش‌های فصلی با آنها تماس بگیرند. اما گاهی پیامک‌هایی که توسط این فروشگاه‌ها برای مشتریان ارسال می‌شود در ساعات پایانی شب و زمانی که مشتریان در حال استراحت هستند به دست آنها می‌رسد.

بهتر است مدیران فروشگاه‌ها در مورد زمان ارسال این پیامک‌‌ها دقت بیشتری اعمال کنند تا موجب سلب آسایش مشتریان آنها نشود. گفتنی است در برخی موارد هم این پیامک‌ها اشتباها چندین بار برای یک مشترک ارسال می‌شود و باید در مورد رفع این نقص هم اقدام کرد.

کد خبر 94844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز